سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۹۰ درصد حمل بار و مسافر کشور درراه‌های زمینی / ۹۰۰ نفراز رانندگان بیمه تکمیلی می‌شوند

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد حمل بار و مسافر کشور درراه‌های زمینی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با تأکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل بار و مسافر کشور درراه‌های زمینی انجام می‌شود، گفت: بیش از ۶۰۰ میلیون تن کالا در کشور جابجا می‌شود که ۴۳۰ میلیون تن آن با بارنامه است.

وی افزود: استان یزد به دلیل ویژگی‌هایجغرافیایی خود در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرارگرفته و به‌تبع آن حفظ و نگهداری از راه‌های این استان و مدیریت ترانزیت آن نیاز به یک مدیریت و سازمان‌دهی قوی است.

حسن‌نیا تصریح کرد: در ماه‌های گذشته درزمینهٔ حمل‌ونقل با یکسری مشکلات روبه‌رو بودیم که پس‌ازآن تلاش کردیم که شرایط رانندگان کشور به‌عنوان یکی از ارکان اصلی بخش حمل‌ونقل بهبود پیدا کند که اکنون قریب به ۶۰۰ هزار راننده بار و مسافر در کشور انجام‌وظیفه می‌کنند که از این تعداد ۳۴۰ هزار نفر مسئولیت حمل کالا و بار کشور را بر عهده دارند.

وی با اشاره به وظیفه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: این سازمان وظیفه خود می‌داند تا در راستای ارائه خدمات بهتر و حل مشکلات رانندگان بیش‌ازپیش تلاش کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیمه تکمیلی یکی از مشکلات عمده رانندگان است، اظهارداشت: با تمهیدات انجام‌شده برای ۹۰۰ هزار نفر بیمه تکمیلی را برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود که درزمینهٔ فرایند کنترل حمل‌ونقل و جلوگیری از تخلفات سامانه ۳۰۰۰۱۴۱ و تلفن گویای ۱۴۱ در اختیار همه رانندگان قرار دارد تا شکایت و پیشنهاد‌های خود را به ما انتقال دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون قریب به ۱۴ هزار و ۱۰۰ شکایت به این سامانه‌ها واصل‌شده که منجر به تعطیلی دائم و موقت ۷۰ شرکت حمل‌ونقل در کشور شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکل رانندگان در بحث خرید تأمین لاستیک نیز، گفت: درزمینهٔ توزیع لاستیک نیز با تعاملی که با وزارت صنعت معدن و تجارت صورت گرفته در تلاشیم تا بتوانیم با توزیع لاستیک دولتی مشکلات این حوزه را نیز مرتفع کنیم.

حسن‌نیا اظهار داشت: در تلاشیم که با رایزنی با مسئولین و نهاد‌های مختلف مشکلات پیش روی صنعت حمل‌ونقل بخصوص رانندگان را مرتفع کرده و خدمات بهتری را برای آن‌ها در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ ا

فعالیت قریب به 600هزار راننده بار و مسافر در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.