سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با دهه کرامت برگزار شد؛

تجلیل از مقام امامزاده جعفر پیشوا با حضور خادمان امام رضا(ع)

آستان امامزاده جعفر پیشوا، همان مکانی است که قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ از آنجا آغاز شد و حالا این امامزاده به قطب فرهنگی آن منطقه تبدیل شده است.

محمد تقی ابراهیمی مسئول فرهنگی اداره اوقاف پیشوا ورامین در مورد برنامه‌های امامزادگان آن منطقه در دهه کرامت در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت:برنامه اصلی ما همه ساله در امامزاده جعفر، همان مکان مقدسی که قیام ۱۵ خرداد از آنجا شروع شد برگزار می‌شود. همه ساله در دهه کرامت در این امامزاده خادمان حرم رضوی به امامزاده جعفر آمده و رنگ و بوی خاصی به مراسم ما می‌دهند.

وی در ادامه افزود:در منطقه پیشوا هفت امامزاده وجود دارد که همه آن‌ها دایر هستند. در این دهه از خادمان این بقاع متبرکه تجلیل می‌شود. همچنین با حضور خادمان قرآنی در قرعه کشی‌های مختلف نزدیک به ۱۰۰ نفر به زیارت حرم امام رضا (ع) رفتند که امسال این یک حرکت جدید بود که پایه گذاری شد.

وی در ادامه افزود:همواره مردم پیشوا در خدمت به امامزاده‌ها پیش قدم هستند. برای انجام هر کاری، چه عمرانی و چه خدماتی مردم به کمک سازمان اوقاف آمده اند و بسیاری از کار‌ها به دست آن‌ها انجام می‌شود.

وی همچنین در مورد برگزاری مسابقات قرآن در آن منطقه گفت: ۲۸۰ نفر از قرآن دوستان در مسابقات قرآن منطقه‌ای در رشته‌های مختلف شرکت کردند که به ۳۰ نفر از آن‌ها جوایز ارزنده‌ای اهدا شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.