سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چهل اثر برگزیده در حوزه شعر و داستان بهمن ماه معرفی می‌شوند

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از تجلیل برگزیدگان شعر و داستان در آستانه دهه فجر خبر داد.

رضا اسماعیلی شاعر و دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و جشنواره چهلچراغ،  در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند برگزاری این جشن گفت: بخشی از کتاب‌هایی که در جشنواره چهلچراغ  بررسی می شوند، خریداری  و بخشی از آنها پرینت گرفته شد و در شورای به‌گزینی آثار در اختیار داوران قرار گرفت. به این ترتیب در آستانه دهه فجر، بهمن یا اسفند ماه چهل اثر برگزیده در حوزه شعر و داستان انتخاب و در اختتامیه این جشنواره از صاحبان این آثار تجلیل می شود.

 وی افزود: هم اکنون کار داوری آثار  در شورای به گزینی آثار انجام و جلسات داوری به طور مرتب برگزار می شود. اخیراً درخواستی برای دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مشارکت این وزارتخانه در جشنواره داشتیم تا برنامه های جشنواره چهلچراغ را به طور جزئی تر برای آنها  تشریح کنیم. امیدواریم زمینه این دیدار برایمان فراهم شود.

دبیر کار گروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی  در خصوص تعداد آثار رسیده به جشنواره چهلچراغ بیان کرد: تا کنون متجاوز از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره چهلچراغ رسیده است و امیدواریم در هفته های آینده  تا 1000 اثر در حوزه شعر و ادبیات داستانی را دریافت کنیم.

اسماعیلی درباره دسته بندی آثار رسیده به جشنواره چهلچراغ در بخش شعر و ادبیات داستانی، اظهار کرد: آثاری که تا کنون به جشنواره چهلچراغ رسیده اند، بیشتر در حوزه ادبیات داستانی نوشته شده اند. دو سوم این آثار در حوزه ادبیات داستانی و یک سوم آن در حوزه شعر بود. شاعران معمولا  بیشتر در روزهای آخر آثار خود را به جشنواره های ادبی  می فرستند. امیدواریم تعداد آثار رسیده به جشنواره چهلچراغ در حوزه شعر به تعداد قابل  ملاحظه تری  برسد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.