سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سابق سیا: چین می‌خواهد به عنوان قدرت برتر دنیا جایگزین آمریکا شود

معاون سابق سازمان سیا مدعی شد چین در تلاش است به عنوان قدرت برتر دنیا جایگزین آمریکا شود و در این چارچوب جنگ سردی را به راه انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایکل کولینز، معاون سابق سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا، در مجمع امنیتی اسپن اعلام کرد: چین در تلاش است تا به عنوان یک قدرت برتر جهانی جایگزین آمریکا شود و در حال دنبال کردن یک جنگ سرد علیه واشنگتن است.

این مقام سابق سازمان سیا روز جمعه اعلام کرد: چینی‌ها به طور اساسی به دنبال این هستند تا به عنوان قدرت اصلی در دنیا جایگزین آمریکا شوند.

کولینز در ادامه تاکید کرد: آنچه آنها در مقابل ما در حال انجام هستند، اساسا یک جنگ سرد است.

معاون سابق سازمان سیا در ادامه توضیح داد که منظور او از جنگ سرد این است که چین از تمامی مسیرها از جمله مسیرهای خلاف قانون بهره می‌گیرد تا جایگاه آمریکا را به عنوان رقیب اصلی خود تضعیف نماید.

کولینز خاطرنشان کرد: زمانی که مسئله تصمیمات مهم سیاسی مطرح می‌شود، چین می‌خواهد که همه کشورهای دنیا در کنار آنها قرار بگیرند نه در کنار آمریکا.

با این حال او تاکید کرد چین به دنبال راه‌اندازی یک جنگ جنبشی با آمریکا نیست. این مقام سابق سیا در ادامه با اشاره به شی جین پینگ، رئیس جمهور چین افزود که این کشور به طور روزافزونی این سیاست را تحت هدایت حزب کمونیست دنبال می‌کند.

کولینز مدعی شد که دولت چین تحت هدایت شی جین پینگ جاه‌طلبی‌های خود را در سراسر دنیا برای رقابت با آمریکا و تضعیف تاثیر واشنگتن بر دیگر کشورها افزایش داده است.

همچنین این مقام سابق سیا نگرانی خود در خصوص تاثیر رسانه‌های چین، فشار اقتصادی و نیز فشار سیاسی و دیگر مداخلات آنها نسبت به آمریکا ابراز داشت.

پیش از این در روز جمعه و در ادامه چندین دور وضع تعرفه وارداتی بر کالاهای مختلف، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آماده وضع تعرفه بر روی تمامی کالاهای وارداتی از چین است. به دنبال وضع تعرفه از سوی آمریکا بر روی واردات دیگر کشورها به این کشور از جمله واردات چین تنش تجاری میان دو کشور بالا گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.