سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر جهاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید یک میلیون و 200 هزارتن محصولات شیلاتی در سال جاری/ رتبه نخست صید فانوس ماهیان در اقیانوس هند به ایران تعلق دارد

صالحی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که مجموع تولید محصولات شیلاتی از طریق صید و آبزی پروری به یک میلیون و 200 هزارتن برسد.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رشد صددرصدی تولید آبزیان پرورشی در یک دهه گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و 150 هزارتن محصولات شیلاتی در کشور تولید شد که حدود 700 هزارتن از این میزان مربوط به صید و مابقی آبزی پروری بوده است.


بیشتر بخوانید: سهم ناچیز آمریکا از محصولات شیلاتی ایران/ خروج آمریکا از برجام در صادرات آبزی تأثیری ندارد


به گفته وی، امسال برنامه تولید یک میلیون و 200 هزارتن محصولات شیلاتی از طریق صید و آبزی پروری در دستور کار است.

صالحی ادامه داد: امسال بخشی از افزایش تولید از طریق صید در آب‌های فراساحل و رشد آبزی‌پروری در قزل‌آلا، ماهیان خاویاری، میگو و پرورش ماهیان دریایی حاصل خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته بیش از 32 هزارتن میگو در کشور تولید شد، افزود: پیش‎بینی می‌شود که امسال این میزان به بیش از 35 هزارتن برسد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 170 هزارتن قزل‌آلا در کشور تولید شد، بیان کرد: امسال تولید قزل‌آلا با رشدی کمتر از 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه خواهد بود چرا که شرایط آب‌شیرین در کشور خاص است و به مرور در حال سوق پیداکردن به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در پرورش قزل‌آلا رتبه اول در آب شیرین و چهارم در آب شیرین و شور در دنیا را دارا هستیم،گفت: در زمینه صید در اقیانوس هند از جایگاه مناسبی برخوداریم به طوریکه در بین 35 کشور ساحلی و غیرساحلی مقام دوم از نظر تعداد شناورها را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه جایگاه اول در صید تن ماهیان در اقیانوس هند به ایران تعلق دارد، بیان کرد: از نظر میزان صید، جمهوری اسلامی ایران در میان 7 کشور حوزه دریای عمان و خلیج فارس از جایگاه ویژه‌ای برخودار است.

صالحی درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات شیلاتی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال 125 هزارتن محصولات شیلاتی با ارزش بالغ بر 507 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که  انتظار می رود تا پایان سال ارزش صادرات به حداقل 550 میلیون دلار برسد.

خروج آمریکا از برجام تأثیری بر صادرات محصولات شیلاتی نخواهد داشت

رئیس سازمان شیلات درباره تأثیر خروج آمریکا از برجام بر صادرات محصولات شیلاتی، اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام در صادرات محصولات شیلات تأثیر چشمگیری نخواهد داشت، چرا که سال گذشته با مذاکرات و مطالبات تجار رقم بسیار ناچیزی خاویار به آمریکای شمالی صادر شد که ممکن است با خروج آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید این صادرات انجام نشود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 2500 تن گوشت خاویار در کشور تولید شد، افزود: سال گذشته 3 میلیون و 500 تن خاویار پرورشی تولید شد که 1.2 این میزان به بازارهای هدف صادر و مابقی در داخل مورد استفاده قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به آنکه امسال تعداد مزرعه‌های خاویار پرورشی از 80 به 100 خواهد رسید؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که رشد خاویار پرورشی بیش از سال گذشته باشد.

به گفته وی، بزرگترین مزرعه خاویار پرورشی در استان مازندران در شهرستان ساری با ظرفیت 2 هزارتن تولید گوشت و 30 تن خاویار پرورشی مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
این اخبار بدتر قلب مردم و به درد میاره چرا که سهم مردم از اینهمه صید چیزی جز قزل 25000تومنی نیست.ما جزو بزرگترین تولید کننده خاویار هستیم ولی هنوز بیشتر از 90%مردم کشور تا حالا خاویار ندیدن جای بسی تاسف داره...
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
چرا اینقدر ماهی گرونه؟؟؟ ارزانترین ماهی که میتونی پیدا کنی کیلویی ۳۰ هزارتومن هست. اینم ماهی چنگو که خیلی فراون هست و کمتر کسی تمایل به خرید دار. ماهیهای دیگه که از کیلویی ۴۵هزارتومن بالاتر. با این اوضاع کمتر کسی میتونه ماهی بخره