سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صنعت ومعدن ‌تجارت در یزد مطرح کرد؛

ضرورت صادرات کالا در وضعیت امروز اقتصاد

خسرو تاج بر ضرورت صادرات کالا در شرایط امروز اقتصادی کشور تاکید کرد.

خسرو تاج معاون وزیر صنعت معدن و تجارت کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به صادرات ۱۶ درصدی استان یزددر سه ماهه اول سال گفت: میزان صادرات استان یزد به عنوان شهر صنعتی و معدنی از میانگین صادرات کشور کمتر است.

وی نیز صادرات کالا در موقعیت اقتصادی کنونی را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به فشار های اقتصادی صادر نکردن کالا های تولید شده در کارخانه ها و واحد های تولیدی ضرر محض به حساب می آید.

خسرو تاج با بیان راه کار های توسعه صادرات استان یکی از مهم ترین عوامل را ظرفیت سازی دانست و گفت: می توانیم با ظرفیت سازی در تمام کار گروه ها و برنامه ریزی های دقیق،سرمایه گذاران را جذب، تولید داخلی را افزایش و در نهایت صادرات را توسعه دهیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت کشور ادامه داد: تولید کنندگان می توانند براساس نیاز کشور های همسایه کالا های خود را تولید و به کشور های همسایه صادر کنند.

خسرو تاج با اشاره به آمار کارشناسی شده اداره گمرکات استان یزد گفت: میزان افزایش صادرات در سه ماهه اول سال در کالاهای صنعتی ۲۵ درصد، اقلام پتروشیمی ۱۳ درصد، قیرو سایر مواد مشابه ۱۵ درصد،اقلام شیمیایی ۱۶ درصد، فلزات۱۸ درصد ، اقلام بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی ۱۸/۵درصد، منسوجات نساجی و کیف و کفش و چرم ۳۳ درصد است.

وی نیز با تصریح کرد: صادرات گل و گیاه استان با ۴۵ درصد افزایش و صادرات میوه و تره بار با ۱۰۰ درصد افزایش موفق ترین محصولات صادراتی استان به شمار می رود.

گفتنی است خسرو تاج معاون وزیر صنعت معدن و تجارت کشور از تولیدکنندگان خواستار حل مسائل مربوط به کالاهای وارده در کمرک شد وگفت: تولید با هدف گذاری و انجام مراحل قانونی هرچه سریع تر کالاهای وارده در گمرک را آزاد کرده و تولید را افزایش دهند.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون وزیر صنعت ومعدن ‌تجارت در یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.