سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت در کردستان خبرداد:

کاهش سود تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخصیص 30 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای کاهش سود تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح کلینیک صنعت و سرمایه گذاری استان کردستان اظهار داشت: مشکلات بانکی، برخوردار نبودن از تکنولوژی، قابل رقابت نبودن کالاهای تولیدی و نرخ سود تسهیلات اعطایی از جمله چالش های پیش روی واحدهای صنعتی است.

وی افزود: در حال پیگیری و شناسایی عارضه های واحدهای تولیدی هستیم و در این راستا علاوه بر فعال شدن 180 کلینیک شهرک های صنعتی کشور از توان علمی دانشگاهیان و صاحبان این عرصه نیز استفاده می کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه راه اندازی کلینیک صنعت و سرمایه گذاری در سازمان صنعت و معدن و تجارت کردستان طرحی ابتکاری است، تاکید کرد: می توان از این فرصت برای شناسایی بیشتر و ارائه راه حل های تاثیر گذار در صنعت استان استفاده کرد.

وی همچنین از پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیات دولت و مجلس شورای اسلامی نسبت به تخصیص 30 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای کاهش سود تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی خبر داد.

شریعتمداری یادآور شد: این میزان اعتبار در راستای حمایت از واحدهای تولیدی برای کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت محصول در صورت تخصیص به واحدهای تولیدی و صنعتی اعطا می شود.

مدیریت کیفیت و بهره وری صنایع در کلینیک صنعت و سرمایه گذاری استان کردستان



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این آیین گفت: این کلینیک برای ارائه راهکارهای نرم افزاری به واحدهای تولیدی فعال، نیمه راکد و راکد راه اندازی شده است.

محمد دره وزمی اظهار داشت: در این کلینیک عارضه یابی واحدهای تولیدی با استفاده از توان اساتید دانشگاه، صنعت گران موفق استان و کشور، کارشناسان سازمان و فعالان این حوزه انجام می شود.

وی افزود: دیگر اهداف راه اندازی این کلینیک مدیریت کیفیت و بهره وری صنایع و سرمایه گذاری استان، تسهیل در رفع مشکلات فنی واحدهای صنعتی و سرمایه گذران و امکان سنجی و نیاز سنجی و تشریح مزیت های استان برای هدایت صحیح سرمایه گذاران است.

دره وزمی تاکید کرد: ارائه مشاوره تخصصی و فنی، آموزش مهارت های کارآفرینی، برگزاری سمینار و کارگاه های تخصصی، ارائه راهکارهایی برای ارتقای سطح استاندارد کالاها، سازماندهی توانایی ­ها و امکانات موجود در منطقه برای ایجاد پیوند بین امکانات و منابع دانشگاهی از دیگر اهداف این کلینیک است.

وی یادآور شد: از دیگر اهداف راه اندازی این کلینیک شناسایی واحدهای صنعتی راکد استان کردستان و معضل یابی آنها، بهبود بهره وری واحدهای صنعتی در حال کار و کمک به سرمایه گذاری اصولی در حوزه صنعت و حوزه تعریف پروژه های عملیاتی و راهبری است که هزینه ای برای صاحب صنعت ندارد بلکه تنها در جهت ایجاد نظم و ارتقای دانش و توان مدیریت انجام خواهد گرفت.


 

انتهای پیام /ی

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.