سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ متقابل اتحادیه اروپا به اعمال تعرفه گمرکی بر خودروهایش

اتحادیه اروپا به اعمال تعرفه گمرکی بر خودروهایش از سوی آمریکا پاسخ متقابل خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیسیلیا مالمستروم، کمیسر تجاری اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا فهرستی از محصولات آمریکایی آماده می‌کند که در صورت اعمال تعرفه گمرکی بر واردات خودرو‌های اروپایی به آمریکا بر آن‌ها مالیات اعمال خواهد کرد.  

مالمستروم در سخنرانی در برابر مرکز تحلیل صندوق مارشال آلمان در بروکسل گفت: ما با همکاری کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در حال آماده سازی فهرستی برای مقابله به مثل هستیم و این موضوع را نیز به وضوح به شرکای آمریکایی خود گفته ایم.

او تاکید کرد: اعمال تعرفه گمرکی احتمالی آمریکا بر خودرو‌های اتحادیه اروپا فاجعه بار خواهد بود. این فهرست هنوز در مرحله آماده سازی است، اما به همان شیوه‌ای که در مورد فولاد و آلومینیوم انجام شد در این باره نیز انجام خواهد شد.  

آمریکا در اوایل ماه ژوئن تعرفه گمرکی ۲۵ درصد بر فولاد و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم اروپا اعمال کرد. اروپا نیز به سرعت با اقدامی تلافی جویانه بر برخی محصولات نمادین آمریکایی مانند لباس‌های جین و کره کاکائو تعرفه گمرکی اعمال کرد.  

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است که بر واردات خودرو‌های تولید شده در اتحادیه اروپا تعرفه گمرکی ۲۰ درصدی اعمال خواهد کرد.  

مالمستر قرار است بیست و پنجم ژوئیه با همراهی ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا با هدف یافتن راه حلی برای تنش‌های تجاری با آمریکا به واشنگتن سفر کند.

انتهای پیام/

تدبیر اروپا برای مقابله با تعرفه آمریکا بر خودروهای این اتحادیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.