سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی:

تشکیل انجمن میراث فرهنگی در تمام روستا‌های دارای اثر تاریخی

مدیر انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: انجمن میراث فرهنگی، یا هدف اصلی ایجاد زمینه برای حمایت از میراث باستانی، توسط افرادی که در روستا‌ها مسولیت دارند تشکیل میشود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد مهدی علیپور مدیر انجمن میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: اولین انجمن میراث فرهنگی کشور در سال 1325 در نیشابور شکل گرفت ودر سال 1373 برای اولین بار اساسنامه انجمن‌های میراث فرهنگی به تصویب شورای عالی رسید و در سال 1395شورای عالی میراث فرهنگی این اساسنامه را بازنگری و تصویب کرد.

وی در خصوص تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در روستا‌ها تصریح کرد:با توجه به پراکندگی و تعداد زیاد آثار و محوطه‌های تاریخی و ثبتی در سطح خراسان رضوی و با عنایت به منابع محدود مالی و نیروی انسانی موجود، رسیدگی و نگهداری از همه آن‌ها از عهده این اداره خارج است و لذا خودیاری و همکاری اهالی زحمتکش و دلسوز روستائیان مجاور این آثار و ابنیه می‌تواند در انجام این ماموریت کمک شایانی به ما داشته باشند.

مدیر انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:مهمترین وظیفه این انجمن ، حفظ و حراست از اثار تاریخی ومشارکت دادن مردم در این مسیر است.

 
انتهای پیام//ن.ط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.