سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۲۲ میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمد خان دشتی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه قلعه محمدخان دشتی از آثار تاریخی و فرهنگی استان بوشهر است گفت: ۲۲ میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمد خان دشتی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ناصر امیرزاده صبح امروز در حاشیه بازدید استاندار بوشهر از پروژه قلعه محمدخان‌دشتی در خورموج با بیان اینکه قلعه محمدخان دشتی یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر است اظهار داشت: این اثر که یکی از نمونه‌های معماری دوره قاجاریه و دارای تزئینات بدیع و منحصر به فردی است در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سبک معماری قلعه محمدخان دشتی، سلجوقی و متاثر از سبک قلعه سازی دوره ساسانی است ، افزود: معماری این بنا با استفاده از طاق نما‌ها و گچ‌بری در آرایش دیوار‌ها و درون اتاق‌ها بنا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر مساحت کل زمین قلعه محمدخان دشتی را ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع دانست و گفت: مساحت قسمت جنوبی این قلعه ۲۸۵ متر مربع، مساحت قسمت شمالی ۸۹۷ متر و محوطه آن به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع است که بازسازی آن در دست اجراست.

امیرزاده با اشاره به اختصاص ۲۲ میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمدخان دشتی خاطر نشان کرد: مبلغ قرارداد اجرای پروژه بازسازی قلعه محمد خان دشتی ۲۲ میلیارد است که به عنوان سایت موزه محمدخان و مرکز گردشگری در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: این مجموعه دارای دو بخش گالری و نمایشگاهی و یک کافی شاپ در بخش شمالی است.

امیرزاده تاکید کرد: بخش مرکز این پروژه اسناد و دشتی شناسی نیز در جنوب آن در نظر گرفته شده است و از برج قلعه نیز به عنوان یک موزه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

۲۲ میلیارد ریال برای بازسازی قلعه محمد خان دشتی اختصاص یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.