سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابخانه‌های عمومی فسا میزبان برنامه‌های فرهنگی

بیش از ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی فسا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسین فیروزی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فسا با اشاره به برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی در این شهرستان گفت: از نیمه تیر ماه تا پایان شهریورماه امسال با برگزاری برنامه‌های گوناگون فرهنگی و کتابخانه‌ای، آماده ارائه خدمات با رنگ و بوی کتاب در کتابخانه‌های عمومی فسا هستیم.

وی بیان کرد: حجم فعالیت‌ها، کلاس‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های تابستان امسال با هدف غنی‌سازی فراغت مخاطبین، از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فسا تصریح کرد: کلاس‌های کتاب‌سازی، جمع‌خوانی کتاب، آموزش نقاشی کودکان، طراحی و نقاشی نوجوانان، خوشنویسی، قصه‌گویی با برنامه عروسک‌گردانی، کارگاه دانشمند کوچک، آشنایی با مشاغل، کلاس خلاقیت، گلستان‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، نشست‌های کتابخوان و آموزش قرآن بخشی از برنامه‌های اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا است.

فیروزی در خصوص فعالیت‌های ویژه خانه کتاب کودک و نوجوان در این شهرستان ادامه داد: این بخش در آذر ماه پارسال به کتابخانه بهشتی فسا افزوده شده است.

وی افزود: در کنار فعالیت‌های متنوع تابستان برنامه‌هایی از جمله کارگاه راه‌های ارتباط موثر با کودکان ویژه والدین، کارگاه مهارت کنترل خشم، کارگاه روش‌های مطالعه بدون فراموشی، پرورش مذهبی و اخلاقی کودکان، کارگاه ارتباط سالم با خانواده ویژه والدین، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های مطالعه با عناوین خواندن و تمرکز حواس، کارگاه پاسخ به اختلالات درسی و تربیتی بچه‌ها ویژه والدین، تندخوانی و مهارت‌های مطالعه، کارگاه رفع استرس، اضطراب و ترس، کارگاه زمان و مکان و شرایط مطالعه، تمرکز حواس در مطالعه و یادگیری، کارگاه روش‌های یادداشت‌برداری نوین و نقشه بندی ذهنی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مسابقه (شهر من زاهدشهر) در بخش‌های روزنامه دیواری، نقاشی و یادداشت ویژه شهر زاهدشهر و با هدف بوم شناسی، هویت بخشی و افزایش اعضا و با اهدای ۹ کارت هدیه ۵۰۰ هزار ریالی در بخش شیبکوه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه امسال ادامه دارد.
فیروزی گفت: مسابقه (شهر من ششده) و مسابقه روزنامه دیواری با موضوع سردار شهید مرتضی جاویدی نیز در حال پیگیری است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا بیان کرد: با توجه به ظریفت کتابخانه‌ها سطح برنامه‌ها متفاوت بوده، و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام کلاس‌ها به کتابخانه‌های عمومی شهرستان، کتابخانه‌های عمومی آیت‌الله دکتر احمد بهشتی، شهید مرتضی جاویدی، امام جعفر صادق (ع)، غدیر و بقیه‌الله مراجعه کنند.

وی افزود: توجه ویژه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و محتوای مورد نیاز آن‌ها، از سیاست‌های دائمی نهاد کتابخانه‌های عمومی است که این برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه انجام می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا تاکید کرد: طرح‌های تشویقی نیز برای عضویت دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها، بازنشستگان وجود دارد که مخاطبان می‌توانند به صورت رایگان و نیم بها در کتابخانه‌های عمومی عضو شوند.
انتهای پیام/ت

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی فسا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.