سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز میزبان همایش بهره وری انرژی در صنایع بزرگ

همایش بهره وری انرژی با ارائه جدیدترین راهکار‌های صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نسیم شکاری هماهنگ کننده ملی طرح بهره وری انرژی صنعتی ۵ صنعت انرژی در کشور گفت: این طرح از ۵ سال پیش در ایران با مشارکت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و با هدف مبارزه با تغییرات اقلیمی در جهان به کمک صرفه جویی انرژی در صنایع، اجرا شده است.

وی بیان کرد: تاکنون یک سوم مصرف انرژی در جهان به صنعت اختصاص دارد و ۳۰ درصد از گاز‌های گلخانه‌ای که عامل گرمایش زمین هستند بوسیله صنایع مختلف تولید می‌شود، که اجرای برنامه‌هایی به افزایش بهره وری و مدیریت مصرف انرژی منجر می‌شود از نظر زیست محیطی دارای اهمیت است.

شکاری هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق و سوخت‌های فسیلی در صنایع انرژی بر کشور دانست و افزود: این طرح به ارائه راهکار‌های افزایش بهره وری انرژی در ۵ صنعت پالایش نفت، پتروشیمی، آهن و فولاد، سیمان و آجر که بیش از ۷۰ درصد انرژی صنعتی کشور را به خود اختصاص داده اند، می‌پردازد.

وی اظهار کرد: در این همایش کارشناسان صنایع انرژی بر استان‌های فارس و بوشهر با شرکت در همایش بهره وری انرژی در صنایع بزرگ، با جدیدترین راهکار‌های صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی آشنا شدند.

همچنین اریک گودبرگ مشاور بین المللی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد نیز در این همایش تصریح کرد: تغییر رفتار و ارتقاء فرهنگ کارکنان صنایع مختلف می‌تواند با کمترین هزینه، صرفه جویی خوبی را در مصرف انرژی واحد‌های صنعتی ایجاد کند.

وی ادامه داد: سه عامل اصلی برای موفقیت مدیریت انرژی عوامل سیستمی و سازمانی، دانش و مهارت‌های فنی و نیروی انسانی است.

مشاور بین المللی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد اضافه کرد: برای تشویق صاحبان صنایع بزرگ به اجرای طرح‌های بهینه سازی و صرفه جویی انرژی، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) با حمایت مالی صندوق جهانی محیط زیست و با همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، وام‌های کم بهره به این طرح‌ها پرداخت می‌شود.

این همایش یک روزه در شیراز و در راستای اجرای طرح بهره وری انرژی در ۵ صنعت انرژی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام /ت

برگزاری همایش بهره وری انرژی در شیراز

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.