سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

۲/۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کردستان نتیجه داده است/ بازگشایی بازارچه سیف سقز را پیگیری می‌کنم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۷/۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کردستان انجام شده که تاکنون ۲/۴ میلیارد دلار آن به نتیجه رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد شریعتمداری ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی سقز با ابراز رضایت از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کردستان اظهار کرد: از کسانی که در استان کردستان سرمایه‌گذاری می‌کنند حمایت خواهیم کرد و در این راه بستر‌های لازم را برای آنان فراهم می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طی سال‌های باقیمانده از دولت دوازدهم گام‌های مهمی برای توسعه کردستان برداشته شود، افزود: نیازمندی‌ها و ویژگی‌های فوق‌العاده کردستان می‌طلبد که سرمایه‌گذاری در این استان انجام شود و این مسئله همواره دغدغه دولت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، وجود پروژه تولید آهن اسفنجی در شهرستان سقز برای ایجاد اشتغال و رونق تولید را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: حضور سرمایه‌گذار خارجی در سقز نشان امنیت بالای استان برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی است.

شریعتمداری با بیان اینکه از مجموع سرمایه‌گذاری‌های خارجی سه سرمایه‌گذار در سقز فعالیت می‌کنند، تبیین کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۷/۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که تاکنون ۲/۴ میلیارد دلار آن به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی استان معدن جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: تمامی پهنه استان به وسعت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مورد اکتشاف قرار گرفته و این مهم پایه توسعه معدنی در استان به شمار می‌رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه عملیات‌های پیوسته اکتشافی را در استان با قوت ادامه خواهیم داد، گفت: بنابر مطالعات اولیه در ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع پهنه‌های مطالعه شده نتایج و ذخایر قابل توجه طلا، سنگ آهن و باریت پیدا شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه حتما مطالعات معادن طلای سقز به جد در دستور کار مطالعه و بررسی قرار خواهد گرفت خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که معادن کردستان به دست بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی از به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای تکمیل زنجیره فولاد خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره فولاد سقز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تلاش خواهیم کرد واحد گندله سازی و کارخانجات کنسانتره آن نیز اجرا شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه وجود بازارچه‌های مرزی در استان را مزیتی اقتصادی برشمرد و گفت: با تفکیک لیست کالا‌های ممکن در بازارچه‌ها در صدد هستیم فعالیت‌های اقتصادی و مبادلات مرزی را رونق دهیم.

شریعتمداری گفت: بازگشایی بازارچه سیف سقز را پیگیری خواهم کرد که در این خصوص رایزنی‌هایی با مقامات عراقی انجام شده است.

وی افزود: عدم بازگشایی بازارچه سیف سقز به دلیل مشکلات امنیتی آنسوی مرز است، امیدوارم در کمترین زمان این بازارچه نیز بازگشایی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای ایجاد طرح آهن اسفنجی سقز نیز اشاره کرد و گفت: در این پروژه بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی انجام شده است که در نهایت از محل آن برای یک‌هزار و ۱۵۰ شغل ایجاد خواهد شد وهمچنین پنج هزار نفر دیگر نیز به صورت غیر مستقیم از منافع آن بهره می‌برند.

انتهای پیام/ز

وزیر صنعت در کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.