سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت امنیتی ویژه پلیس استان سیستان و بلوچستان از تجار و سرمایه گذاران

فرمانده انتظامی استان گفت: اگر محموله و کالایی از سوی تاجر و سرمایه‌گذاری بخواهد به صورت قانونی در سراسر استان جابه‌جا شود، ما به صورت ویژه امنیت آن را تا رسیدن به مقصد تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در جلسه‌ای که با حضور رئیس و اعضای اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: مردم این استان در طول این سال‌ها خدمات ارزنده‌ای به کشور داشته‌اند و وفاداری خودشان را اثبات کرده‌اند و با پلیس نیز همکاری لازم را داشته اند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه موجود در استان، بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان می‌بایست دولتمردان و مسئولان دست به دست هم بدهند و امکانات لازم جهت سرمایه‌گذاری و اشتغال را فراهم کنند.

سردار قنبری علت بسیاری از جرایم در استان را مسائل مالی داخلی همچون مواد مخدر بیان کرد و گفت: تمام جرایمی که به هر شکل و عنوان در سراسر این استان رخ می‌دهد در خصوص اختلافات مالی بر سر قاچاق و معامله مواد مخدر است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه می‌بایست نقاط مثبت و خوبی‌های این استان را به همگان نشان دهیم، اظهار داشت: مردم این دیار دارای نقاط مثبت و خوبی‌های زیادی هستند و باید از مهمان‌نوازی، ساده زیستی و فرهنگ سنتی غنی مردم استان فیلم‌ها و مستند‌های زیادی تهیه و به نمایش عموم مردم خارج از استان گذاشت.

سردار قنبری با اشاره به اینکه در خصوص پیشگیری و مبارزه با جرایم می‌بایست ریشه‌ای کار شود، گفت: بسیاری از جرایم موجود در استان را می‌توان با ایجاد شغل جایگزین، سرمایه گذاری و فراهم کردن امکانات به مرور زمان ریشه‌کن کرد.

این مقام ارشد انتظامی یکی از بستر‌های اصلی و اساسی تولید و اقتصاد را امنیت عنوان کرد و بیان داشت: امنیت از شاخصه‌های بسیار مهم در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی می‌باشد و تا الان اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در استان پهناور سیستان و بلوچستان صورت گرفته و ما خود را ملزم می‌دانیم که هر روز به جلو برویم و در حال پیشرفت و تقویت باشیم.

سردار "محمد قنبری" با اشاره به کاهش بسیاری از جرائم در سطح استان، افزود: با تشدید اقدامات پیشگیرانه در حوزه جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه با کاهش ۴۷ درصدی روبرو بوده ایم.

قنبری در ادامه تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی استان دلسوزانه و دلاورانه به صورت شبانه‌روزی خدمت و فعالیت می‌کنند تا امنیت در سراسر استان حکمفرما باشد، چنانچه در عید نوروز امسال بیش از ۳ میلیون نفر مسافر به استان آمدند و هیچ اتفاق امنیتی برای کسی به وجود نیامد و این نشان از امنیت پایدار استان است.

وی با بیان اینکه پلیس استان از سرمایه‌گذاران حمایت امنیتی لازم را می‌کند، گفت: اگر محموله و کالایی از سوی تاجر و سرمایه‌گزاری بخواهد به صورت قانونی در سراسر استان جابه‌جا شود، ما به صورت ویژه امنیت آن را تا رسیدن به مقصد تامین خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در خصوص سرمایه گذاری در استان می‌بایست الزاماتی وجود داشته باشد بدین صورت که هم از نیروی بومی سرمایه‌گزار استفاده شود و هم مراحل اداری و وقت گیر از پیش پای آن‌ها برداشته شود.

در ادامه این جلسه عبدالحکیم ریگی رئیس اتاق بازرگانی استان ضمن عرض خیرمقدم، اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان از سال ۱۳۰۴ شروع به کار کرده است و بازرگانان در این استان با استان‌های همجوار کرمان، یزد و خراسان رضوی در ارتباط و فعالیت می‌باشند و دارای ۷۰۰ عضو فعال هستند و با کشور‌های همسایه افغانستان و پاکستان و آسیای میانه فعالیت تجاری دارند.

وی افزود: اعضای اتاق بازرگانی از فعالان بخش صنعت می‌باشند که مالیات خود را به موقع پرداخت می‌کنند و اکثر این تجار در این استان فعالیت تجاری قانونی دارند.

ریگی در ادامه تصریح کرد: پلیس امروز علاوه بر اینکه امنیت فیزیکی را تامین می‌کند در بخش امنیت سایبری و فضای مجازی نیز پیشرفت خوبی داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان ضمن تشکر از فرمانده انتظامی استان در خصوص انهدام گروه‌ها و باند‌های متعدد قاچاق، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، پلیس وظیفه سنگینی بر دوش دارد و سرمایه گذاران و تجار نیز برای ادامه فعالیت تجاری خود نیاز به حمایت‌های امنیتی پلیس دارند تا بدون نگرانی کالا‌های آنان به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/پ

حمایت امنیتی ویژه پلیس استان از تجار و سرمایه گزاران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.