سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برای پنجمین سال متوالی

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره ملی گردشگری برای پنجمین سال متوالی در ارومیه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ جلیل جباری مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای پنجمین سال متوالی جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری از ۲۹ مرداد ماه تا ۲ شهریور ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی ارومیه با حضور مدیران ادارات کل میراث فرهنگی از سراسر استان‌های کشور و گروه‌های هنری و اقوام مختلف ایرانی برگزار می‌شود.
جباری رونق گرفتن و افزایش درآمد گردشگری در استان و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان‌غربی را از مهم‌ترین اهداف جشنواره ملی گردشگری برشمرد و افزود: همزمان با برگزاری این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری نیز با حضور همه اقشار سطح استان از جمله عشایر دایر می‌شود.
وی همچنین رونمایی از کتابچه مسیر‌های گردشگری و پخش فیلم معرفی هفت شهرستان ارومیه، نقده، خوی، ماکو، پیرانشهر، سردشت و تکاب که به مدت ۱۵ دقیقه تهیه شده است، را از برنامه‌های فرهنگی جشنواره عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های تابستانی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در سطح آذربایجان‌غربی اظهار کرد: به دنبال ایده‌های نو و اخلاق و استارت آپ‌های گردشگری در سطح استان هستیم تا در راستای توسعه گردشگری و رونق آن ایده‌های نو را پیاده کنیم چرا که امروز استفاده از طرح‌ها و ایده‌های نو نقش مهمی در معرفی و ترویج گردشگری دارند.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: راه اندازی تور آشناسازی شهرستان‌های استان‌های همجوار تحت عنوان سفیران گردشگری از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در تابستان است که در طی آن تعدادی از گردشگران به شهرستان‌های سطح استان‌های همجوار مسافرت کرده و ضمن بازدید از آن مکان‌ها به عنوان سفیر گردشگری جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان و شهر خود را نیز معرفی می‌کنند.
جباری با بیان اینکه هتل‌ها و محل‌های اقامتی نقش مهمی در جذب توریست دارند، اضافه کرد: در این راستا پنج هتل در سطح استان استانداردسازی شدند و چهار واحد اقامتی در سه ماه گذشته مجوز فعالیت گرفتند و همچنین ۱۸ واحد بوم‌گردی مجوز اولیه را برای شروع فعالیت دریافت کردند.
وی با اشاره به برخی از طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: ۲۵ پروژه گردشگری با اعتبار مصوب ۲۰ میلیارد ریال در یک سال گذشته در سطح استان آغاز شده که اعتبارات سرمایه‌گذاری در سال گذشته نسبت به سال ۹۵، هفت درصد افزایش داشته است و ۲۱ طرح مصوب با ۱۲۰ میلیارد ریال در کارگروه اشتغال برای ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گذاشته شده است.
جباری با بیان اینکه ۱۱۰ بنای تاریخی در یک سال گذشته مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته‌اند، گفت: از جمله آن‌ها حمام اتحادیه تبدیل به مجموعه پذیرایی سنتی، پل باراندورچای، بنا‌های داخل پردیس دانشگاه ارومیه در دانشکده، سبک‌سازی سه‌گنبد، ساختمان دیزج‌سیاووش و ... است.
وی افزود: ماکو، خوی، تکاب و ارومیه دارای بافت تاریخی هستند که در سطح کشور در کنار بیش از ۱۶۰ شهر ایرانی دارای بافت تاریخی قرار گرفتند و از این میان با جدیت بازسازی و مرمت بافت تاریخی ارومیه در دستور کار قرار دارد که در خیابان امام ارومیه، بازسازی مدرسه ۲۲ بهمن و چمران، موزه گردشگری ارومیه در همین راستا بازسازی و مرمت شدند.
جباری با بیان اینکه طرح معرفی ارومیه به عنوان شهر هنر‌های چوب در دست پیگیری است، اظهار داشت: همچنین دو پروانه تولید در صنایع دستی در سطح استان صادر و ۲ هزار نفر نیز آموزش‌های صنایع دستی را فرا گرفتند.
انتهای پیام/ح


جشنواره ملی گردشگری در ارومیه برگزار می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.