سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی رامشیر با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی

رئیس اداره کتابخانه های عمومی رامشیر از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان رامشیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه شورای فرهنگ عمومی به میزبانی امام جمعه شهرستان رامشیر با حضور رئیس دادگستری، رئیس عقیدتی، سیاسی پدافند جنوب غربی، رئیس ناحیه مقاومت بسیج، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، معاونت فرمانداری، بخشدار مرکزی و رئیس بنیاد شهید در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حیدر حیدری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی رامشیر در این جلسه بیان داشت: در راستای ترویج فرهنگ عمومی و گسترش کتابخوانی در شهرستان و همچنین به منظور بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، جشنواره کتابخوانی رضوی در دستور کار قرار گرفت.

وی بر اطلاع رسانی درخصوص برگزاری این جشنواره تاکید نمود.

موسوی، رئیس عقیدتی سیاسی با اشاره به حدیث سلسله الذهب افزود: در آن دوران نقل روایات از منابع اصیل برای اهل حدیث اهمیت زیادی داشت، به همین دلیل امام رضا(ع) را به عنوان یکی از علمای دین اکرام می شد؛ همچنین در کتاب های معرفی شده در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به خوبی به این دوران و نقل حدیث سلسله الذهب اشاره شده که می توان آن ها را منبع درست برای عموم جهت آشنایی با روایات و احادیث عصر امام رضا(ع) دانست.

در ادامه این نشست، سیلاوی، رئیس شبکه بهداشت نیز با بیان اینکه امام هشتم برای ایرانیان ولی نعمت است اظهار داشت: خداوند به امام لقب رضا داد، زیرا مورد رضای خداوند، پیامبر(ص) و ائمه (ع) بود و زندگی امام رضا (ع) گواه روشنی از پذیرش عالمانه قضا و قدر الهی و رضایتمندی بدان بوده است و دلی که می خواهد به امام وصل شود باید مطهر باشد که یکی از مهم ترین راه های پاک بودن صلوات است.

ساعدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه اقدامات امام رضا (ع) درس های برای زندگی ما دارد تصریح کرد: با مطالعه این کتاب ها می توان علیرغم جو سیاسی امنیتی همواره فرصت هایی برای یاری حق وجود دارد که نباید از دست داد و اگر حقیقت و حکمتی را می دانیم که مشتاقانی قدرشناس آن را طلب می کنند، در حد فهم آن ها، آن را بیان کنیم.

انتهای پیام/گ

جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.