سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شروع فصل گرما تهدیدی برای خشک شدن چشمه های اصلی

شروع فصل گرما می تواند تهدیدی برای خشک شدن چشمه های اصلی، تالاب ها و سراب های استان باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ یاوری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت : با وجود شروع فصل گرما، تاکنون گزارشی از خشک شدن چشمه های اصلی، تالاب ها و سراب های استان دریافت نشده است.

وی گفت : افزایش سطح بارندگی ها در بهار امسال تالابها و سراب های کرمانشاه را پر آب نگه داشته است و تمام چشمه ها، سراب ها و تالاب های اصلی استان اکنون پر آب هستند به حدی که آبشار 'تافه' در منطقه حفاظت شده بیستون و چند آبشار دیگر در دیواره این کوه جاری شدند.

یاوری افزود: البته برخی از رودخانه های فصلی و چشمه های کم آب سطح استان خشک شده اند اما چشمه های اصلی کماکان آب دارند.

قبادی سرپرست شرکت آب منطقه ای غرب کشور گفت : 9 سد استان کرمانشاه یک میلیارد و 170 میلیون متر مکعب ظرفیت دارند که 98 درصد آن پر از آب شده است.

وی گفت : با وجود بارش های مناسب در سال جدید و سرریز شدن برخی سدهای مخزنی در استان، وضعیت منابع آب زیرزمینی همچنان نگران کننده است و طبق آمارهای موجود تاثیر خشکسالی های متوالی و برداشت های غیراصولی از این منابع همچنان آثار مخربی بر دشت ها دارد.

زورآوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : میانگین بارش های استان در سال زراعی جاری به 533 میلی متر رسیده است و  این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که 441 میلی متر بود، 21 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 16 درصد رشد نشان می دهد.

وی گفت: بیشترین بارش سال زراعی جاری در پاوه با 910 میلی متر اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل و بلندمدت به ترتیب 27 و 23درصد رشد داشته است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

9 سد استان کرمانشاه یک میلیارد و 170 میلیون متر مکعب ظرفیت دارند

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.