وی در خصوص برخی گفتهها مبنی بر حذف شدن بخشهای زیادی از سکانسهای سریال «آنام» اظهار کرد: خیلی به این معنی که سانسور یا حذف کرده باشند، نه! ما وقتی سریال «آنام» را شروع کردیم از ابتدا خود سازمان صدا و سیما در جریان بود. سوژه سریال «آنام» زیاد از حساسیت بالایی برخوردار نبود، آن بخشهایی هم که مقداری کوتاه شد، قسمتهایی بود که زیاد حساسیتی نداشت.
عفیفه با اشاره به تعامل تلویزیون با سریال سازان در ساخت آثار تلویزیونی گفت: مدیران تلویزیون تعامل قابل قبولی با سریال سازان دارند و تردیدی نیست که هر مجموعهای دوست دارد بهترین عملکرد داشته باشد و درباره تلویزیون نیز قطعا تلاش و هدفگذاری همه سریال سازان و مدیران تلویزیونی این است بهترین و پرمخاطبترین کارهای نمایشی را ارائه بدهند.
وی ادامه داد: همه همکاران و شبکههای تلویزیونی اگر در رقابت باشند و هرساله خودشان را بازنگری کنند، با سنجیدن آمار مخاطب خود متوجه میشوند که چقدر مخاطب داشتند و بینندگان چه نوع سوژههایی را دنبال میکنند. البته تلویزیون هم باید به این موضوع اشراف داشته باشد که با وجود تعدد شبکههای رسانهای، وارد رقابت شده است و راهکار آیندهاش را تعریف کند.
تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «در مسیر زاینده رود» آمار مخاطبان سریالهای ترکیهای را نامعلوم دانست و گفت: فکر نمیکنم جامعه آماری بینندگان سریالهای ترکیهای به ۵۰ درصد برسد، حدس میزنم سریالهای ترکیهای هنوز به این آمار نرسیده باشند، البته اگر ما خودمان به مخاطب سنجی و سوژههای نو دقت کنیم میتوانیم همچنان با بالاترین مخاطب پیش رویم.
انتهای پیام/