سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات ۲ هزار قطعه ماهی و بچه ماهی از رودخانه

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از نجات ۲ هزار قطعه ماهی و بچه ماهی از رودخانه قره آقاج در حوزه کهمره سرخی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: با اعلام گزارشی از تشکل‌های مردم نهاد در خصوص جمع شدن مقدار زیادی ماهی زنده در ماندآب‌های موجود در بستر خشک رودخانه قره آقاج، و پس از بازدید توسط کارشناسان نظارت بر امورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و بررسی راهکار‌های مناسب، در دو مرحله جان ۲ هزار قطعه ماهی و بچه ماهی نجات داده شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از خشکسالی‌های مداوم و کاهش شدید دبی آب در رودخانه قره آقاج تصریح کرد: به محض اطلاع از وضعیت این رودخانه کارشناسان برای بررسی وضعیت در ۲۱ و ۲۲ تیرماه جاری عازم منطقه شده از آن بازدید به عمل آمد.

محمودی ادامه داد: با شناسایی محل تجمع آبزیان و بر آورد میزان تعداد ماهی موجود در محل نسبت به تهیه تجهیزات حمل و نقل و شناسایی منطقه مناسب برای انتقال و رهاسازی آبزیان اقدام گردید.

محمودی ادامه داد: بعد از مهیا کردن جعبه‌های حمل ماهی مجهز به دستگاه اکسیژن دهی و برداشت ماهی‌های موجود از نقطه مورد نظر طی ۲ مرحله، این تعداد قطعه (در حدود ۲ هزار قطعه) ماهی در سایز‌های مختلف، شامل گونه‌هایی از خانواده‌های کپور ماهیان و لوچ ماهیان، به یکی از سر چشمه‌های منتهی به رودخانه قره آقاچ که در بالادست رودخانه، از وضعیت آبی مناسبی بر خوردار است منتقل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: مسدود کردن چشمه‌های منتهی به رودخانه، زهکشی‌های متعدد برای انتقال آب، حفر چاه‌های غیر مجاز در حریم رودخانه و برداشت آب از ماندآب‌های موجود به شدت اکوسیستم‌های آبی را دچار آسیب کرده و زیستمندان را با مشکل مواجه کرده است.

کوهمره سرخی منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی است که از شرق به فیروزآباد، از غرب به کازرون و از شمال به شیراز محدود می‌شود.

انتهای پیام/ن

نجات بچه ماهی ها از رودخانه قره آغاج در کوهمره سرخی

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.