سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ۱۵۰۰ خانوار با اجرایی شدن طرح زنجیره کامل تولید در منطقه آزاد ماکو

مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو اشتغال ۱۵۰۰ خانوار با اجرایی شدن طرح زنجیره کامل تولید در این منطقه خبر داد.

حسین، ولی زاده مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛  گفت: طرح زنجیره کامل تولید در ۴بخش فرش بافی و صنایع دستبافت، محصولات دامی و باغی، گیاهان دارویی با همکاری کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه، باهمکاری یکی از بانک‌های عامل و اندیشکده سازمان به صورت پایلوت در ۳۰ روستای منطقه آزاد ماکو اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح با همکاری اندیشکده سازمان منطقه آزاد ماکو و در خارج از سازمان با همکاری کمیته امداد و یکی از بانک‌های قرض الحسنه در مرحله اجرا می‌باشد.
ولی زاده فاز اول اجرای طرح را مرداد ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: در فاز نخست ۴ زنجیره ذکر شده در ۳۰ روستا اجرا می‌شود و در فاز‌های بعدی، کل ۱۰ زنجیره در تمامی روستا‌ها که ظرفیت حضور و بهره مندی در طرح را دارند اجرا خواهد شد.
مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه ازاد ماکو افزود:سازمان در این طرح محور تمامی فعالیت‌ها بوده و هماهنگی لازم بین نهاد‌ها و ارگان‌ها و تمامی ظرفیت‌های حاکمیتی را انجام خواهد داد.
وی تصریح کرد: ۱۰۰ نفر در ۳۰ روستا به عنوان توسعه دهنده‌ی تسهیل گر آموزش داده خواهد شد
وی افزود: تولید الیاف مصنوعی از پشم قوچ نژاد ارمنی و تولید رنگ طبیعی از گیاهان مستعد آذربایجان و منطقه آزاد ماکو بوده و در نهایت بازار یابی و فروش و توزیع آن در طرح تکمیل زنجیره تولید پیگیری می‌شود
مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو از تشکیل مرکز دانش بنیان هر زنجیره تولید خبر داده و گفت::برای هر زنجیره تولید مرکز دانش بنیان وجود خواهد داشت تا به روز‌ترین نقشه‌ها در این مرکز طراحی و تکنولوژی‌های مرتبط شناسایی و هر زنجیره از لحاظ علمی تغذیه شود و هدف، ایجاد زنجیره کامل تولید می‌باشد.
ولی زاده گفت: اگر این زنجیره‌ها تا دو سال آینده اجرا شود حداقل پیش بینی ما برای ایجاد اشتغال برای ۱۵۰۰ خانوار می‌باشد و علاوه بر آن این طرح باعث افزایش در امد افرادی خواهد بود که از قبل در این ۴ زنجیره اشتغال داشته اند و باید درآمد آن به طوری باشد که تامین کننده نیاز خانوار باشد به دلیل اینکه بزرگترین آسیب اجتماعی حال حاضر بیکاری است.
مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو افق سال ۱۴۰۰ را مهاجرت معکوس از شهر به روستا پیش بینی کرده و گفت: بیشترین حاشیه نشینی‌ها از فقر و بیکاری نشأت گرفته است لذا امید داریم با اجرا شدن این طرح در تمامی روستا‌های سه شهرستان توسعه پایدار صورت گرفته و چشم انداز تمامی روستا‌ها در افق ۱۴۰۰ درگیر زنجیره‌های تولید شده و مهاجرت معکوس محسوس شود و توسعه متوازن منطقه‌ای رخ دهد.
انتهای پیام/ح


تشکیل زنجیره تولید در منطقه آزاد ماکو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.