سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پمپئو و پنس، ترامپ را به شفاف‌سازی اظهارات نشست هلسینکی ترغیب کردند

معاون رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا از دونالد ترامپ خواستند اظهارات خود در نشست خبری با همتای روسی‌اش را شفاف‌سازی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بنابر گزارش‌ها، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را ترغیب کردند تا درباره اظهارات خود در نشست خبری روز دوشنبه در هلسینکی فنلاند شفاف‌سازی نماید و حمایت خود را از یافته‌های نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کند.

یک منبع آگاه از نشست سه جانبه میان پنس، پمپئو و ترامپ که روز سه شنبه در دفتر ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید برگزار شد در این باره به ان بی سی نیوز اعلام کرد معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه، ترامپ را ترغیب به شفاف‌سازی درباره اظهارات روز دوشنبه خود کردند. در نشست خبری هلسینکی، ترامپ نتایج تحقیقات جامعه اطلاعاتی این کشور مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را رد کرد.

ترامپ روز سه شنبه بعدازظهر در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که او در سخنان خود در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور روسیه منظورش را به درستی بیان نکرده است. ترامپ اعلام کرد منظور او این بود که هیچ دلیلی نمی‌بیند مداخله در انتخابات سال 2016 کار روسیه نباشد. ترامپ در حالی این سخنان را مطرح کرد که پیشتر عنوان کرده بود دلیلی نمی‌بیند که روسیه اینکار را کرده باشد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته به خبرنگاران اعلام کرد: اگرچه من به شدت بر این باور هستم که اقدامات روسیه نتوانست تاثیری بر نتایج انتخابات داشته باشد اما می‌خواهم صریحا اعلام کنم که من با نتایج جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 موافق هستم. ترامپ سپس اعلام کرد که او به نهادهای اطلاعاتی آمریکا کاملا ایمان دارد و از آنها حمایت می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره خبر منتشره از سوی ان بی سی نیوز خودداری کرد. همچنین سخنگوی مایک پنس نیز به درخواست هیل برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداد.

اظهارات رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای روسی خود در فنلاند اعتراض و خشم گسترده‌ای را در واشنگتن به همراه داشت و با محکومیت از سوی نمایندگان جمهوریخواه از جمله سناتور مک کین، نماینده آریزونا و بسیاری از دموکرات‌ها روبرو شد. در پی این اظهارات، برخی نمایندگان دموکرات خواستار استیضاح ترامپ شدند. علیرغم انتقادات بسیار، ترامپ در اظهارات روز سه شنبه خود باز هم احتمال مداخله نکردن روسیه در انتخابات مطرح کرد و گفت ممکن است افراد دیگری در این کار نقش داشته‌ باشند.

با این حال، ترامپ متعهد شد در برابر تلاش‌های بیشتر روس‌ها برای مداخله در رویدادهای سیاسی این کشور، از جمله انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر، مقابله کند. رئیس جمهور آمریکا افزود: ما هر آنچه در توان داریم برای جلوگیری از مداخله روسیه در انتخابات 2018 انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.