سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت مرکز صبا از تولید ملی/ فرهنگ سازی با انیمیشن برای همه سنین

مرکز پویانمایی صبا با تولید بیش از ۵۰۰ دقیقه انیمیشن در زمینه حمایت از تولید ملی، به پویش مردمی «آری به کالای ایرانی» پیوست.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سیما؛ هم راستا با شعار سال در زمینه «حمایت از کالای ایرانی» پربیننده‌ترین مجموعه‌های مرکز پویانمایی صبا، ۱۳۶ قسمت از تولیدات خود را به این موضوع اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، سه مجموعه پربیننده «شکرستان»، «گزارش‌های اوتی» و «قهرمانان مدرسه» تلاش کردند تا با فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی در زمینه حمایت از تولیدات ملی را وارد داستان‌های خود نمایند.

پربیننده‌ترین و جذاب‌ترین انیمیشن تولید مرکز پویانمایی صبا یعنی «شکرستان» با ورود به کمپین «آری به کالای ایرانی» با تولید ۳۰ قسمت ۲ دقیقه‌ای تلاش می‌کند تا با طرح موضوعات مرتبط با تولید و بازار سرمایه از سرمایه گذاری در جهت افزایش تولید حمایت کند.

این مجموعه پیش از این نیز به موضوعات دیگر ورود کرده و مخاطبان زیادی دارد. شکرستان شهری است خیالی که همه چیز آن وارونه است. اتفاقاتی که در این شهر رخ می‌دهد، به قدری عجیب و غریب است که حتی مردم شکرستان را متحیر می‌کند

داستان‌های این انیمیشن در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌دهد. هر قسمت داستانی مجزا دارد و مردم شکرستان در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گیرند و داستان را رقم می‌زنند. قصه‌ها بر اساس داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانۀ ایرانی ـ. شرقی انتخاب و سپس به شکلی مدرن و به روز شده به رشتۀ تحریر درآمده‌اند. در این شهر قدیمی و داستانی، هیچ‌کس در جایگاه خود نیست و شیوه‌ای اتخاذ شده که کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، عمیقاً به فکر فرو رفته و آینۀ رفتار‌های اجتماعی و غلط خود را بازنگری کنند.

مجموعه پربیننده «گزارش‌های اوتی» نیز با تولید ۸۰ قسمت ۲ دقیقه‌ای به میان مردم رفته و با مصاحبه با آن‌ها از زبان مردم مسایل و مشکلات مرتبط در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی را به چالش کشیده است.

این مجموعه با تلفیق تکنیک انیمیشن کات اوت و بک‌گراند‌های رئال برای گروه سنی نوجوان تولید شده است و درآن با اشاره به موضوع سال از تولید ملی، کار و سرمایۀ ایرانی در جهت رشد و آموزش‌های فرهنگی سخن به میان می‌آید. همچنین در «گزارش‌های اوتی» با موقعیت و زبان طنز عدم حمایت از تولید ملی را مورد چالش قرار می‌دهد.

برخی از عناوین این برنامه عبارتند از: دود، انرژی درمانی، کارگر ساده، خانوادۀ پرجمعیت، ترافیک، صادرات و واردات، توریست، دزد، ریاکاری و...

«قهرمانان مدرسه» انیمیشنی ۱۲ دقیقه‌ای است که سازندگان آن موضوعات ۲۶ قسمت را به موضوع تولید ملی اختصاص داده اند. این مجموعه تلاش می‌کند تا با روایت داستان‌هایی دانش آموزان را با سیستم تولید و بازار آشنا کند.

در هر قسمت از این مجموعه انیمیشنی، سه دانش آموز نمونه با استفاده از نیرویی که از اتحاد نمادین اتصال قطعات یک مدال به دست می‌آورند، اقدام به ساخت ماکت یک کارخانه و محصول تولید شده در آن می‌کنند، تا از این طریق نقشه‌ی دلالان و سوداگران بازار را برهم زنند.

انتهای پیام/

دست پر رسانه ملی در حمایت از کالای ایرانی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.