سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳ هزار نفر در خراسان جنوبی به پرسش مهر پاسخ دادند

همزمان با هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری، ۱۳ هزار دانش آموز و فرهنگی این استان در ۱۵ رشته علمی و آموزشی شرکت کردند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛موسوی کیا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در بیرجند گفت:همزمان با هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری 13 هزار دانش آموز و فرهنگی این استان در 15 رشته علمی و آموزشی شرکت کردند.

 

وی افزود:از این تعداد 250 نفر به عنوان برگزیدگان شهرستانی در مرحله استانی به رقابت پرداختند و 32 نفر مجوز حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.


موسوی کیا شعر، داستان، مقاله پژوهشی، وبلاگ نویسی، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی، نقاشی، طراحی، گرافیک، خوشنویسی و سرود همگانی را از مهمترین رشته های این مسابقه اعلام کرد.


«چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران، اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟» پرسش امسال رئیس جمهوری در آیین بازگشایی مدارس بود.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت:در هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر 6 دانش آموز و فرهنگی استان حائز رتبه شدند و صادق احمدی نسب و زهرا فتحی در رشته مقاله پژوهشی رتبه سوم کشوری را کسب کردند.


وی گفت:نگار زرنگ در مسابقه سخنوری رتبه سوم و در بخش هر خانواده ایرانی یک پاسخ فاطمه عاشوری به عنوان برگزیده کشوری معرفی شد.

 

موسوی کیا ادامه داد:در رشته خوشنویسی و وبلاگ نویسی نیز به ترتیب فهیمه جهانی و حسین توکلی شایسته تقدیر کشوری شناخته شدند.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد:طرح سؤال رئیس جمهوری در ابتدای فصل بازگشایی مدارس نمادی از انعکاس مباحث روز در سطح مدارس است و اینکه رئیس جمهوری اخلاق را مورد اهمیت می دانند مسلم است این مهم باید در مدارس تقویت شود.


وی گفت:با رعایت اخلاق،آستانه تحمل افراد تقویت می شود و بدون شک در ارتقاء فضایل اخلاقی جامعه نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.


در هفدهمین دوره مسابقات پرسش مهر، 11 هزار و 537 دانش آموز و 525 فرهنگی خراسان جنوبی شرکت کردند و پنج نفر حائز رتبه و شایسته تقدیر شدند.
انتهای پیام/غ

پاسخ ۱۳ هزار نفر در خراسان جنوبی به پرسش مهر 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.