سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰ میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت

معاون وزیر درمان گفت: ۴۰ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۳۴ میلیون نفر از آنان اقشار کم در آمد هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ طاهر موهبتی معاون وزیر درمان در دیدار با استاندار قزوین افزود: اقشار کم درآمد زیر پوشش بیمه سلامت بصورت رایگان درمان می‌شوند و درصدد خارج کردن آنان از این حمایت نیستیم.

موهبتی اضافه کرد: بیشترین جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت را در کشور روستاییان تشکیل می‌دهند که ۲۲ میلیون نفر هستند.

وی افزود: این پروسه حمایت در کشور باید در مسیر هدفمند قرار گیرد و صرفا اقشار کم درآمد بصورت رایگان تحت درمان قرار گیرند و افراد متمول هزینه‌های درمان و حق بیمه را بپردازند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: در حال حاضر صندوق‌های کارکنان دولت و سایر اقشار در استان‌ها زیر نظر بیمه سلامت به فعالیت مشغول هستند و نرخ رشدشان نسبت به سال‌های گذشته روند کاهش را نشان می‌دهد.

موهبتی ادامه داد: در بخش دارویی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی استان‌ها تفاهمنامه‌هایی منعقد شده است.

وی میانگین گفت: دریافت مطالبات در بخش‌های دولتی و خصوصی در حال حاضر از ۱۳ ماه به ۶ ماه کاهش یافته است و مدیریت هزینه‌ها به روند تامین سلامت و وضعیت درمانی مردم نیز خدشه‌ای وارد نمی‌کند.

معاون وزیر بهداشت و درمان وضعیت خدمات دهی درمانی را به مردم در کشور خوب ارزیابی کرد و افزود: با بررسی‌هایی که در وضعیت خدمات رسانی درماتی و وضعیت تامین سلامت ۱۹ کشور پیشرفته دنیا انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که در ایران سرعت و کیفیت این امر بیشتر است.

موهبتی بر ضرورت برون سپاری برخی از خدمات بخش درمان از بخش دولتی به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: سعی داشتیم حداکثر خدمات بخش درمان را از طریق دفاتر پیشخوان به مردم ارایه کنیم و در بخش‌هایی که امکان برون سپاری دارد نیز این امر را اجرایی خواهیم ساخت.

وی افزود: مدیریت مصرف دارو، نظام ارجاع و پرهیز از مصرف خودسرانه از راهکار‌هایی است که سلامت مردم را تضمین خواهد کرد وباید رد این زمینه اطلع رسانی شود.

انتهای پیام/

دیدار معاون وزیر درمان با استاندار قزوین

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.