سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عنکبوت‌های سیاه در مریخ +عکس

سازمان فضایی آمریکا ناسا به تازگی تصویری از سطح سیاره مریخ منتشر کرده که تپه‌های "دی اکسید کربن یخی" در این سیاره شبیه به "عنکبوت‌" ثبت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان فضایی آمریکا ناسا تصویر قطب جنوب سیاره "مریخ" را به عنوان عکس روز خود منتشر کرد که در آن، انباشته "یخ کربن" به ثبت رسیده و در ناحیه‌ای در مریخ در فصل زمستان به وجود آمده است. این تپه‌های یخ شبیه عنکبوت‌هایی در سطح مریخ دیده می‌شوند.

این انباشته‌های یخی قطعاً عنکبوت نیستند و دانشمندان این ویژگی را "زمین عنکبوتی شکل" نامیده‌اند.این تپه‌ها زمانی شکل می‌گیرند که دی اکسید کربن‌های یخی زیرین سطح مریخ حرارت می‌یابند و به سطح سیاره آمده و آزاد می‌شوند. ناسا اعلام کرده که این فرآیند به علت تغییرات فصلی است و در زمین اتفاق نمی‌افتد.

لازم به ذکر است؛ این تصویر در تاریخ ۱۳ می‌ سال ۲۰۱۸ در بخش جنوبی سیاره و با کمک ایستگاه چند منظوره بین سیاره‌ای خودکار Mars Reconnaissance Orbiter ثبت شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
آرش
۲۲:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۷
سازمان فراماسونری صهیونیستی ناسا با جعل اراجیف به جای علم ، تمام مردم دنیا را سرکار گذاشته. دریغ از تفکر ، دریغ از پژوهش ، دریغ از راستگویی