سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید چین بر لزوم اقدام سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین بر لزوم اقدام سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هووآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن استقبال از بهبود مناسبات آمریکا و روسیه، بر لزوم اقدام سازمان جهانی تجارت علیه آمریکا تاکید کرد.

واکنش‌ها به اقدامات جدید آمریکا در وضع تعرفه‌های گمرکی درباره واردات کشور‌های دیگر همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در همین خصوص اظهاراتی بیان و بر لزوم اقدام سازمان تجارت جهانی در این زمینه تاکید کرد.  

هووآ چونینگ (Hua Chunying) امروز در نشست خبری در ساختمان وزارت امور خارجه چین در جمع خبرنگاران گفت: ایالات متحده با وجود آگاهی کامل از این مطلب که اقداماتش برخلاف قوانین سازمان تجارت جهانی است، همچنان با تحقیر به این قوانین نگاه می‌کند و این اصول چندجانبه را زیرپا می‌گذارد. چین با نیت صیانت از نظام تجارت چندجانبه برای اولین بار، اقدامات سازمان ملل متحد را به سازوکار حل و فصل مناقشه احاله کرده است. چین درمواجهه با باج خواهی غیرمعقول طرف آمریکایی، هیچ چاره‌ای به غیر از اقدامات متقابل ندارد. این اقدامات متقابل چین مبتنی بر ادله حقوقی کافی و قرائن حقوقی متقن است. اخیرا شاهد بوده‌ایم که بسیاری از کشور‌های عضو سازمان تجارت جهانی از قبیل کانادا و مکزیک به اقدامات متقابل علیه این اقدامات یکجانبه ایالات متحده روی آورده اند.  

سخنگوی وزارت امورخارجه چین در بخش دیگری از اظهاراتش درباره ملاقات دیروز سران آمریکا و روسیه در شهر هلسینکی فنلاند نیز گفت: هم روسیه و هم ایالات متحده از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و قدرت‌هایی با نفوذ مهم بین المللی هستند. هر دو کشور مذکور مسئولیت‌های مهمی در خصوص صلح و امنیت بین المللی برعهده دارند. چین خوشحال است که می‌بیند روسیه و ایالات متحده به بهبود مناسبات مبادرت می‌کنند. امیدواریم دو کشور ارتباطات با یکدیگر را تقویت کنند و به توسعه همکاری‌ها بپردازند. این امر به نفع صلح و توسعه در جهان خواهد بود. در عین حال، این امر به جامعه بین المللی کمک خواهد کرد تا بتوانند برای رسیدگی به چالش‌ها و تهدید‌های مشترک اقدام کنند. در خصوص این که نشست سران روسیه و آمریکا در هلسینکی چه تاثیری بر مناسبات روسیه و چین خواهد گذاشت باید عرض کنم این اتفاق نباید هیچ تاثیری بر روابط ما بگذارد. ما به مشارکت راهبردی روسیه و چین اعتماد کامل داریم و این روابط از هیچ مسئله‌ای متاثر نخواهد شد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.