سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار هرمزگان خبر داد؛

تشکیل کمیته مشترک مناطق آزاد استان و استانداری هرمزگان

استاندار هرمزگان از تشکیل کمیته مشترک مناطق آزاد استان و استانداری هرمزگان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس  ،فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست هم اندیشی با مدیران منطقه آزاد کیش و قشم گفت: کمیته مشترک مناطق آزاد استان و استانداری هرمزگان راه اندازی می‌شود.
وی مهم‌ترین هدف از راه اندازی این کمیته را توسعه فعالیت‌های تولیدی، گردشگری و عمرانی در استان عنوان کرد.
استاندار هرمزگان گفت: شناسایی نقاط مشترک مناطق آزاد و استان در راستای پیشبرد فعالیت‌های توسعه‌ای و عمرانی از مهم‌ترین فعالیت‌های این کمیته است.
همتی افزود: فعالیت دو منطقه آزاد در استان به علت نقش توسعه‌ای و عمرانی و سهم در تولید و اشتغال با دیگر نقاط کشور متفاوت است.

وی در این نشست خواستار راه اندازی بورس بین المللی کیش و بهسازی و عریض کردن جاده‌های منتهی به بندرپل و بندرچارک با همکاری مناطق آزاد شد.
مدیر عامل منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: با گسترش همکاری میان مناطق آزاد و استانداری بسیاری از فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم رفع می‌شود.
انصاری لاری پیشنهاد تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر جذب سرمایه گذاری را مطرح کرد.
وی با اشاره به ضرورت بهره مندی مناطق آزاد از مالیات بر ارزش افزوده گفت: در سال‌های گذشته منطقه آزاد کیش از دریافت مالیات بر ارزش افزوده استان محروم بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و دستور معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری پرداخت ارزش افزوده و عوارض به کیش از ابتدای اسفند ماه پارسال برقرار شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش افزود: منطقه آزاد کیش تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده به استان پرداخت کرده است.
حمید رضا مومنی مدیر عامل منطقه آزاد قشم نیز گفت: منطقه آزاد قشم نقش ارزنده‌ای در توسعه فعالیت‌های گردشگری با تقویت جوامع محلی و بومی داشته است.
وی افزود: منطقه آزاد قشم اماده تقویت همکاری با نماینده عالی دولت در استان دارد و پیش از این پیشنهاد تشکیل اتاق‌های مشترک نیز به استاندار هرمزگان اعلام شده است.
مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان افزود: بر اساس قانون فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تا ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف هستند و پس از ان باید مالیات بپردازند.
مریدی زاده افزود: شرط معاف از مالیات در مناطق آزاد دریافت مجوز فعالیت از سازمان منطقه آزاد و تسلیم اظهارنامه مالیاتی است.
وی گفت: ماهانه ۳ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌ها و سه شهرداری قشم پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ر


پرداخت ماهانه ۳ میلیارد تومان مالیات در قشم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.