سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوسف میزبان اولین همایش ملی ایده های نو درباره عناب

اولین همایش ملی عناب در خراسان جنوبی با حضور ایده پردازها در خوسف برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ شفیعی  فرماندار خوسف در کارگروه  برگزاری همایش ملی عناب گفت : این همایش دو روزه، اسفند ماه در شهرستان خوسف برگزار خواهد شد. 

وی افزود: به افرادی که در زمینه استارت آپ ها واستفاده از نرم افزارها محصولات  مشتق شده از عناب (برگرفته از یک ایده نو) ارائه دهند تسهیلات تا سقف 300میلیون تومان پرداخت می شود.

شفیعی  هدف از برگزاری همایش ملی عناب را کمک به محصولات استراتژیک ومعرفی آن به بازارهای بزرگ دانست و گفت : امید است این همایش نتایج مطلوب و مؤثری برای کشاورزان استان داشته باشد.


رئیس جهاد دانشگاهی استان هم در این جلسه به ساخت کیک و شکلات عناب به عنوان یک ایده اشاره کرد و افزود: تبدیل ایده به محصول هدف ماست که می تواند به فرآیند تولید کمک شایانی کند. 

صادقی با بیان اینکه زعفران، زرشک و عناب محصولات استراتژیک خراسان جنوبی هستند گفت:95درصد عناب کشور در استان خراسان جنوبی تولید می شودکه نیازمند معرفی بیشتر  در سطح ملی است . 

در شهرستان خوسف 1482هکتارعناب کشت شده است که سالانه با برداشت 3هزار تن عناب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را درخراسان جنوبی داراست.

انتهای پیام/ ط آ

اولین همایش ملی عناب در خراسان جنوبی برگزار می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.