سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر ارواح ۲۰۰ ساله در آمریکا زیر چکش حراج+ تصاویر

شهر ارواح ۲۰۰ ساله در آمریکا به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، امروزه علاوه بر خرید و فروش جزایر، امکان داد و ستد شهرها نیز فراهم شده است. به تازگی یک ملاک آمریکایی به نام  «برنت آندروود»، شهر قدیمی و تاریخی «سِرو گوردو» از توابع ایالت کالیفرنیا را به بهای یک میلیون  و400 هزار دلار خریداری کرده است.

جیک راسموسن، مسئول معاملات ملکی در این خصوص گفت:  «سِرو گوردو» یک شهر ارواح است. قدمت این شهر متروکه به قرن 19 میلادی باز می گردد. واقعا انتظار دریافت پیشنهادات متعدد را نداشتیم. ما حدود 10 قیمت پیشنهادی خوب دریافت کردیم که در نهایت یک ملاک با پیشنهاد یک میلیون و 400 هزار دلار موفق شد مالکیت این شهر را از آن خود کند.

این شهر قرار است برای بازدید عموم آماده شود.

سِرو گوردو به معنی «تپه چربی» در مساحتی به وسعت 300 هکتار بنا شده و 22 سازه از قرن 19 میلادی شامل هتل های متروک، کلیسا و خوابگاه کارگران در آن باقی مانده است. در سال 1865، در بخش هایی از منطقه سِرو گوردو، معادن کوچک نقره کشف شد. با حضور کاووشگران گنج در این منطقه، شهر سِرو گوردو نیز بنا شد و پس از آن سِرو گوردو عنوان  بزرگترین تولیدکننده نقره و سرب در کالیفرنیا را از آن خود کرد. با این حال، سِرو گوردو به عنوان بخشی از غرب وحشی، یکی از پرخطرترین شهرهای کالیفرنیا نیز بود و هر هفته یک مورد قتل در آن گزارش می شد.

پس از پایان یافتن منابع سرب و نقره این شهر و سقوط بهای فلزات از شمار مهاجران کاسته شد و با تشدید خطراتی همچون قتل و آتش سوزی مردم شهر را ترک کردند و از آن پس سرو گوردو تبدیل به شهر ارواح شد.

این شهر طی سال های گذشته در میان اعضای خانواده یکی از اتباع اصلی شهر دست به دست شده تا در نهایت برای فروش عرضه شد. مالک جدید این شهر قصد دارد آن را برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری آماده کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.