سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر هیات تجاری قزاقستان به کابل

مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان از سفر یک هیات تجاری متشکل از مسئولان اتاق تجارت و صنایع قزاقستان و تاجران آن کشور به کابل خبر دادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان از سفر یک هیات تجاری متشکل از مسئولان اتاق تجارت و صنایع قزاقستان و تاجران آن کشور به کابل خبر دادند.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان، هدف از سفر این هیات قزاقستانی گفتگو درباره مساعد ساختن فرصت‌های سرمایه گذاری است.

خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع امروز (سه شنبه ۲۶ سرطان) در نشستی گفت که زمینه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌داران قزاقستانی در کشور فراهم است و آنها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

گفته می‌شود که در این نشست علاوه بر مسئولان اتاق‌های تجارت و صنایع قزاقستان، نمایندگان ۱۲ شرکت قزاقستانی نیز اشتراک کرده‌اند.

این درحالی است که پیشتر تاجران قزاقستانی، بازار میوه تازه و خشک افغانستان در قزاقستان را ارزنده خوانده و گفته بودند تاجران افغان می‌توانند سنگ‌های قیمتی و تزئینی نیز به این کشور صادر کنند.

به نوشته افق، داد‌ و ستد تجاری میان افغانستان و قزاقستان در جریان چند سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس آمارها، صادرات افغانستان به قزاقستان سالانه نزدیک به ۱۳ میلیون دالر می‌رسد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.