سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن پست: ترامپ توصیه‌های مقامات دولتش درباره نشست هلیسنکی را نادیده گرفت

واشنگتن پست در مطلبی نوشت ترامپ در دیدار با پوتین توصیه‌های مقامات دولت خود را درباره قاطع بودن در مقابل رئیس‌جمهور روسیه دنبال نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار روز گذشته خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توصیه‌های مقامات دولت خود را درباره قاطع بودن در مقابل رئیس جمهور روسیه دنبال نکرد.

واشنگتن پست روز گذشته به نقل از منابع دولتی آگاه گزارش داد: بیانیه‌های رئیس جمهور آمریکا در نشست هلسینکی در تناقض بسیار با برنامه دولت این کشور بود.

بنابر اعلام روزنامه واشنگتن پست، دستیاران ترامپ به او یک متن 100 صفحه‌ای از خلاصه مواردی که وی را ترغیب به در پیش گرفتن موضع قاطع در مقابل رئیس جمهور روسیه می‌کرد، ارائه دادند؛ اما رئیس جمهور آمریکا نشست هلسینکی را در حالی پایان داد که بیشتر این موارد را نادیده گرفت.

یک منبع دیگر نیز به این روزنامه اعلام کرد که مشاوران ترامپ موضوع بحران کریمه و نیز بحث مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 را مورد بحث قرار داده بودند اما ترامپ روش و خط مشی خود را در این نشست در پیش گرفت.

بنا به گزارش‌های مختلف رئیس جمهور آمریکا از اعلام جرم علیه 12 تبعه روسیه درباره مداخله ادعایی در انتخابات سال 2016، که روز جمعه گذشته از سوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام شد، ناراضی بوده است.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در هلسینکی فنلاند با همتای روسی خود دیدار داشت و گفتگوی آنها در حدود دو ساعت به طول انجامید. این نشست در نهایت با برگزاری ضیافت شام با حضور مشاوران دو کشور و نشست خبری به پایان رسید.

در نشست خبری مشترک پوتین اعلام کرد روسیه ممکن است به مقامات آمریکا اجازه دهد تا در جلسه تحقیق از اتباع روس، که از سوی مقامات آمریکا مظنون به اقدامات غیرقانونی هستند، حضور یابند. همچنین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا می‌تواند درخواست مرتبط با این موضوع را برای مقامات روسیه ارسال کند.

با این حال ترامپ به فاکس نیوز اعلام کرد بعید است بازرس ویژه پرونده چنین درخواستی را به مقامات روسیه ارائه کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.