به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ ابراهیم شاد قوشچی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: از بین تماسهای دریافتی از طریق ستاد ۱۲۵ ، ۱۰ درصد تماسهای تلفنی منجر به انجام عملیات امداد و نجات میشود.
وی اظهار کرد: در طی روز تعداد بی شماری تماس با سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صورت میگیرد که تنها از این تعداد بی شمار ۱۰ درصد واقعیت داشته و مابقی کسب اطلاعات و مزاحمتهای تلفتی است و البته در طول روز بیش از ۱۰ مورد عملیات امداد و نجات صورت میگیرد.
وی با بیان این که این تماسها یکی از موانع در انجام هر چه صحیحتر و سریعتر وظایف پرسنلی آتش نشانی میشود، بیان کرد: متاسفانه با این تماسهای غیرضروری و مزاحم بیش از ۵۰ درصد از وقت کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صرف پاسخگویی به این گونه تماسها میشود.
شاد قوشچی با اشاره به لطمات وارده ناشی از این مزاحمتها به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، اظهار کرد: اگر در هر برنامه تلویزیونی مرتبط با موضوع سلامت و خدمات اجتماعی بتوان به طرق مختلف به موضوعاتی همچون مزاحمتهای تلفنی و عواقب زیانبار آن اشاره کرد خواهد توانست بر روند کاهش این مزاحمتها تاثیر گذار باشند.
وی از جمله مولفههای کاهش مزاحمتهای تلفنی و غیر ضروری را آموزش عمومی، آموزش دانش آموزان و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق رسانههای عمومی عنوان کرد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه یاد آور شد: امید است بافرهنگ سازی مناسب، تعداد این تماسهای غیر ضروری و مزاحم کاهش یاید چرا که هر دقیقه و ثانیه در عملیات امداد و نجات و اطفا ء و حریق حایز اهمیت فراوان و حیاتی است.
انتهای پیام/ح