سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرمای هوا؛ تهدیدی برای محیط زیست

گرمی هوا و وجود پوشش گیاهی خشک و متراکم در محیط اطراف شهر‌ها و روستا‌ها، تهدیدی برای محیط زیست است.

کارشناس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در گفتگو با با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت:به دلیل وجود پوشش گیاهی خشک در شهر‌ها و روستا‌ها و عرصه‌های جنگلی ؛ طبیعت دوستان باید توجه بیشتری به این سرمایه ملی داشته باشند.
خضری افزود:از همشهریان انتظار داریم در این روز‌های گرم سال از روشن کردن اتش به هر عنوان در مناطق مرتعی و جنگلی خودداری نمایند و در صورتیکه مجبوربه روشن کردن اتش شدند با رعایت فاصه از درختان و علوفه خشک اقدام کنند.
خضری ضمن بیان اینکه کشاورزان و باغداران باید از آتش زدن بقایای گیاهی خودداری کنند ادامه داد:شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز باید از آتش زدن زباله‌ها خودداری کنند و در صورت اقدام به این کار، پوشش گیاهی اطراف زباله را به عرض ۱۰ متر پاک نمایند.
خضری با اشاره اینکه در روز‌های اخیر دلیل بیشتر آتش سوزی‌ها در مراتع حاشیه سد مهاباد به علت ذغال بازمانده کسانی بوده که به دامان طبیعت رفته بودند اضافه کرد:در پایان تفریح و پخت و پز، به وسیله خاک و آب حتما آتش را خاموش کرده و ذغال حاصل را خاموش نمایید.
کارشناس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت:همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخریب و اتش سوزی به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع رسانی نموده و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری دهید.

انتهای پیام/خ

 

اطلاعیه روابط عمومی اداره منابع طبیعی شهرستان مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.