سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف و جمع آوری دارو‌های گیاهی غیر مجاز در بجنورد

رئیس اداره نظارت و ارزیابی امور فرآورده‌های طبیعی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در بازرسی‌های انجام شده انواع دارو‌های گیاهی و عرقیات غیر مجاز از عطاری متخلف در شهرستان بجنورد کشف و جمع آوری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  بجنورد؛ مجبوری رئیس اداره نظارت و ارزیابی امور فرآورده‌های طبیعی ، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: این واحد صنفی با ارائه دارو‌های گیاهی فاقد مجوز، مبادرت به دخالت در امور پزشکی و ویزیت بیماران می‌کرد که در بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو شناسایی با آن برخورد شد.
وی گفت: ورود هرگونه فرد غیر متخصص در حیطه طب سنتی و گیاهان دارویی و دخالت درامور پزشکی و مداخله در بخش درمان ممنوع است و سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کند.
مجبوری اظهار کرد: دارو‌های گیاهی و عرقیجات موجود در عطاری‌ها باید پروانه بهداشتی ساخت ، پروانه بهره برداری و علامت سیب سلامت داشته باشد و در غیر این صورت فراورده غیر مجاز می‌باشد و عرضه آن تخلف محسوب می‌شود.
وی افزود: مردم در صورت استفاده از دارو‌های گیاهی و عرقیجات با تجویز پزشک به تاریخ تولید و اتقضا آن‌ها توجه کرده و از خرید محصولات بی نام و نشان خودداری کنند.
انتهای پیام / ب

جمع آوری دارو‌های گیاهی و عرقیات غیر مجاز از عطاری متخلف در شهرستان بجنورد

برچسب ها: علوم پزشکی ، طب سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.