سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرستاری وزیر بهداشت خبر داد؛

بیش از ٧٥٠ مرکز مراقبت در منزل در کشور وجود دارد / تعداد مراکز هوم کر به ۱۸۰۰ افزایش می‌یابد

حضرتی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۰ مرکز هوم در کشور فعال است، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه این مراکز به ۱۸۰۰ افزایش می‌باید.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت در سفر به استان گیلان، ضمن بازدید شبانه از بیمارستان های رازی و 17 شهریور رشت در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه در بازدیدی که از 2 بیمارستان رازی و17شهریور داشتم، پرستاران این استان با انگیزه و با مدیریت و برنامه ریزی شده خوب و نگاه تیمی بسیار قوی در دانشگاه مشغول فعالیت هستند و در موارد بسیاری شاخص های دانشگاه به شاخص های whoنزدیک است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به مطالعه كوهورت ارتباط و تعامل خوب بر روند سالمندی موفق را تاثیر گذار دانست و گفت: جمعیت ایران به سمت سالمندی در حرکت است و تا 30 سال آینده کشور پیری خواهیم داشت و کشور سالمند و پیر مشکلات خاص خود را دارد و باید از امروز به فکر سلامت جامعه باشیم تا دوران سالمندی موفق و سالمی را داشته باشیم.

وی پوشش بیمه ای مراکز مشاوره و مراقبت در منزل را یکی از اقدامات مثبت و شایسته دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ٧٥٠ مركز هوم كر(مراقبت در منزل) در كشور وجود دارد كه باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ١٨٠٠مركز در كشور برسد.

نقش پرستاران  در پایگاه های سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به دکتر حضرتی و هیئت همراه با بیان اینکه جامعه پرستاری قشر بزرگی از نظام سلامت هستند، گفت: استعداد خوبی در جامعه پرستاری یافت می‌شود و اعتماد و استفاده از پرستاران در هر جایگاهی موفقیت آمیز بوده است.

یوسف زاده افزود: برنامه های دانشگاه با نگاه همراهی با همدلی با حوزه پرستاری است و نگاه دانشگاه علوم پزشكی گیلان برای حوزه پرستاری همگام با برنامه های معاونت پرستاری دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت جامعه چشم اندازه دانشگاه علوم پزشكی گیلان است، اظهار کرد: نقشه جامع درمان تدوین شده است و امیدواریم با دیدگاه های خوبی كه در این دوره وجود دارد ما هم بتوانیم قدم های خوبی برداریم؛ استان گیلان استان سالمندی است كه همین امر باعث توجه بیشتر به بیماری های غیر واگیرمی شود.

وی توسعه آموزش جامع و كارآفرین را از برنامه های معاونت آموزشی این دانشگاه ذکر کرد و افزود: عدالت مندی و پایبندی به اخلاق حرفه ای از دیگر برنامه های دانشگاه است.

یوسف زاده هوم كر را در کاهش هزینه ها بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: ١٥مركز هوم كر در استان داریم كه ٢٣مركز نیز در حال اقدام برای مجوز هستند؛ هوم كر و طب تسكینی از موارد مهم اجتماعی شدن سلامت است كه خوشبختانه در معاونت پرستاری مورد توجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان، افزود: پرستاران استان گیلان در پایگاه های سلامت و كانون های محله های سلامت نقش موثری دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.