سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۱۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد همدان

معاون حمایت و سلامت اداره ‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان ازاهدای ۱۵۰۰ جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا بحیرایی، معاون حمایت و سلامت اداره‌ کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به پرداخت ۷۳ مورد جهیزیه به نوعروسان همدانی در سالجاری افزود: تا کنون بیش از ۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال برای پرداخت این جهیزیه‌ها هزینه شده و ۲۷ مورد هدیه ازدواج با هزینه‌ کرد مبلغ ۴۰۵ میلیون ریال به پسران جوان هدیه شده است.

وی با بیان  اینکه هم اکنون ۳۸ مورد پرونده نوعروس پشت نوبت دریافت خدمات جهیزیه است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است امسال ۱۵۰۰ جهیزیه با مبلغ اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به نوعروسان همدانی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۸ مورد پرونده نوعروس پشت نوبت دریافت خدمات جهیزیه است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است امسال ۱۵۰۰ جهیزیه با مبلغ اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به نوعروسان همدانی پرداخت شود.

بحیرایی هدف از پرداخت این کمک‌ هزینه را تحکیم نظام خانواده عنوان کرد و گفت: تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج و آغاز زندگی مشترک، تأمین بسترهای توانمندی در سایه آسایش و سلامت خانواده، حفظ و تقویت اقتصادی و اجتماعی زوج‌های جوان برای خروج از خدمات سیستم امداد و گسترش فرهنگ اسلامی و دینی از جمله اهداف پرداخت کمک هزینه دریافت جهیزیه است.

وی اظهار داشت:مبالغ کمک هزینه دریافت جهیزیه از محل اعتبارات تسهیلات صندوق امداد و ولایت و بانک‌ها، از ردیف اعتبار مبتنی بر نیاز، ردیف اعتبارات دولتی و اعتبارات صدقات تأمین می‌شود.

بحیرایی با بیان اینکه تأمین جهیزیه صرفا نقدی و در قالب مساعدت‌های بلاعوض پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: میانگین  پرداخت جهیزیه کلی و ازدواج مجدد بانوان حداکثر تا ۴۰ میلیون ریال بلاعوض و هدیه پسران نیز حداکثر تا مبلغ ۱۵ میلیون ریال است.

وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته ۱۳۷۸ مورد جهیزیه با مبلغ اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال به نوعروسان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ج

1500 جهیزیه به نوعروسان مددجو کمیته امداد اهدا ء می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.