سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت یک شهروند روس در آمریکا به اتهام جاسوسی

وزارت دادگستری آمریکا از بازداشت یک شهروند روس به اتهام جاسوسی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد «ماریا بوتینا»، یک شهروند روس را به اتهام جاسوسی در این کشور بازداشت کرده است.

بنابر اعلام این وزارتخانه، بوتینا در تلاش بوده است که به منظور ترویج منافع روسیه در آمریکا با شهروندان آمریکایی ارتباط برقرار کرده و به عمق گروه های سیاسی در آمریکا نفوذ کند بدون اینکه اطلاعاتی درباره قصد خود از این کار به دادستان کل آمریکا ارائه دهد.

ماریا بوتینای 29 ساله که به تازگی از یک دانشگاه در آمریکا فارغ التحصیل شده است، روز یکشنبه بازداشت و در دادگاه منطقه ای آمریکا حضور یافت. وی به تلاش برای ایجاد روابط با سیاستمداران واشنگتن برای ایجاد یک کانال ارتباطی با آنها و نفوذ به گروه های سیاسی این کشور از جمله «انجمن ملی سلاح» متهم شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این زن جوان بدون افشای هویت روسی‌اش به تقویت روابط خود با سیاستمدان آمریکایی مشغول بوده است.

این درحالی است که وکیل ماریا بوتینا با رد اتهامات وارد شده علیه موکلش اعلام کرد: ماریا بوتینا برای دولت روسیه کار نمی کند و فقط یک شهروند روس است که ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کرده است. وی به تازگی هم مجوز کار در آمریکا را دریافت کرده و در حال انجام کارهای مربوط به آن است. بوتینا هرگز تلاش نکرده که در یک قانون یا سیاست مرتبط با آمریکا نفوذ و یا آن را تضعیف کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.