سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ورزش و جوانان،در جمع خبرنگاران؛

بهره برداری از سالن ورزشی دهکده المپیک زاهدان تاپایان سال ۹۸

وزیر ورزش و جوانان، گفت: در صورت تامین اعتبار تاپایان سال ۹۸ سالن ورزشی دهکده المپیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مسعود سلطانی فر  وزیر ورزش و جوانان، صبح امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: سالن ورزش ۴۵۰۰ نفری دهکده المپیک یک پروژه ملی است که در صورت تامین اعتبار ملی آن پایان سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مسعود سلطانی فر با بیان اینکه تکمیل طرح‌های عمرانی زمان طولانی‌تر به خود اختصاص دهد به ضرر اقتصاد ملی است اظهار داشت: سیاست کلی دولت این است که هرچه سریعتر طرح‌های عمرانی نیمه تمام را با مدیریت توزیع منابع تکمیل کند.

وی افزود: اگر قرار باشد وزارت ورزش و جوانان منابع را به طور مساوی به هر چهار هزار طرح نیمه تمام اختصاص دهد شاید تا ۳۰ سال دیگر این طرح‌ها تمام نشوند و همه این طرح‌ها نیمه تمام باقی بمانند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سیاست ما این است که با توجه به ظرفیت‌های مناطق، نیاز‌های ورزش استان و استعداد‌های موجود یک سری طرح را در اولویت قرار دهیم که در این راستا سرسرا‌های چهار تا ۶ هزار نفری سرپوشیده که هم اینک ۹ مورد در مراکز استان‌ها به صورت نیمه تمام هستند در اولویت تکمیل قرار دارند.

وی افزود: همچنین تکمیل طرح‌های نظیر پیست‌های دوچرخه سواری، استخر‌های سرپوشیده، سالن‌های دو ومیدانی سرپوشیده، استادیوم ۱۵ و پنج هزار نفری در برنامه این وزارتخانه است به طوری که منابع را به گونه‌ای مدیریت کنیم که طرح‌های مهم را امسال و سال آینده بعضا تا پایان دولت به بهره برداری برسانیم.

سلطانی فر تاکید کرد: سمت و سوی وزارتخانه ورزش و جوانان این است که واقعا مدیریت بهینه منابع داشته باشد و همچنین ضریب بهره وری را در اعتبارات بالا ببرد.

وی بیان کرد: تیم اجرایی این وزارتخانه بسیج شده تا با یک برنامه دقیق در کنار طرح‌های بزرگ یک سری طرح‌های خرد ورزشی را نیز در کشور به اتمام برساند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال ۹۶ تا پایان ۹۷ از این چهار هزار طرح ورزشی نیمه تمام حدود ۶۰۰ مورد آن به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: ما از سه محل منابع ملی متمرکز، منابع استانی و ردیف‌های مختلف نظیر ۲۷ درصد مالیات برارزش افزوده که به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده تلاش داریم طرح‌های نیمه تمام کشور را به اتمام برسانیم.

سلطانی فر اظهار داشت: در مجموع این وزارتخانه با افزایش سرعت و نظارت‌ها سعی دارد که هم از نظر کمی و کیفی کار‌ها را دقیق‌تر انجام دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در حمایت از ورزشکاران و مدال آوران کشور گفت: در عرصه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در این مدت شاهد دستاورد‌های خوبی در کشور بودیم.

وزیر ورزش و جوانان با تبریک پیروزی‌ها و نتایج بسیار قابل توجه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی روسیه گفت: این نتایج سبب عزت و افتخار برای ایرانیان شد به طوری که فوتبالیست‌های کشور در یک گروه بسیار سخت که به گروه «مرگ» مشهور شده بود با عزت، اقتدار، توانمندی، عزم و اراده راسخ در هر سه بازی خود توانستند نتایج قابل قبولی کسب کنند.

وی افزود: حتی در بازی با اسپانیا که تیم ملی فوتبال ایران باخت ورزشکاران کشور دلاورانه جنگیدند و از حریم ورزش و حثیت ایران اسلامی دفاع کردند که موجبات ارتقای عزت و غرور ملی را فراهم کرد.

سلطانی فر اظهار داشت: این نتایج؛ نتایجی تاریخی و درخشانی بود به طوری که برای نخستین بار مشاهده می‌شد رهبر معظم انقلاب با وجود باخت تیم ورزشی به آنان تبریک گفتند.

وی ادامه داد: در دیدار اخیر اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب ایشان این عبارت را بکار برند «که می‌خواهم اعضای تیم اقتصادی دولت نیز همانند فوتبالیست‌های ما که در رقابت‌های جام جهانی دلاورانه و با اقتدار جنگیدند و کاری کردند کارستان تلاش کنند».

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و خوشحالی ملت ایران ما نیز تلاش می‌کنیم همان طوری که در رقابت‌های جام جهانی فوتبال تیم ملی با همان تدارک و هماهنگی خوبی که شده بود خوب درخشیدند در مناسبت‌های بعدی نیز همانند رقابت‌های آسیایی و پارا آسیایی جاکارتا که یک تا ۲ ماه آینده برگزار شد نتایج خوبی بدست آوریم تا حثیت ما و آبروی کشور باشد و موجبات وحدت یک ملت را به وجود آورد.

وی اظهار داشت: ما امسال سال پر رویدادی داریم به طوری که بعد از باز‌های آسیایی جاکارتا المپیک جوانان در آژانتین و جام ملت‌های آسیا پیش رو است.

سلطانی فر بیان کرد: همه توان و ظرفیت را بکار می‌بریم که هم بتوانیم در بخش ورزش همگانی باعث سالم سازی جسم و روح مردم شویم و هم با افتخار آفرینی و کسب عناوین مختلف موجبات اعتماد به نفس، غرور، وحدت و انسجام ملی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: استان‌های محرم و کم برخودار ورزشی نظیر سیستان و بلوچستان دراولویت اتمام طرح‌های ورزشی نیمه تمام قرار دارند به طوری که تمامی سالن‌های بزرگی که در استان‌های کشور بویژه مناطق محروم بوده به عنوان یک اولویت در برنامه ریزی‌های خود قلمداد کردیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: می‌خواهیم به گونه‌ای برنامه را مدیریت کنیم که بخشی از عدم توازن‌ها و محرومیت‌ها از بین برود و کارنامه خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهداف سفر خود به سیستان و بلوچستان گفت: این سفر به منظور بازدید و تصمیم گیری برای طرح‌های عمرانی نیمه تمام در مرکز و شمال این استان انجام شده است.

بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان‌های شمال استان از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان به این استان است.

همچنین شرکت در نشست نخبگان ورزشی از دیگر برنامه‌های سفر وزیر ورزش و جوانان به شمال سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

وزیر ورزش در زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.