سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین: تحقیقات مولر فقط مبارزه سیاسی داخلی در آمریکاست

رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز تحقیقات درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا را صرفا مبارزه سیاسی داخلی در این کشور دانست.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز روز دوشنبه اعلام کرد روابط بین این کشور و آمریکا نباید تحت تاثیر تحقیقات آمریکا درباره اتهامات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا قرار گیرد.

او در پاسخ به سئوالی درباره تحقیقات رابرت مولر، دادستان ویژه آمریکا، که به متهم شدن ۱۲ مامور اطلاعاتی روس قبل از نشست روز دوشنبه بین پوتین و ترامپ منجر شد، گفت: «برای من کاملا روشن است که این فقط مبارزه سیاسی داخلی در آمریکاست.»

 رئیس جمهور روسیه  افزود: «اجازه ندهیم روابط روسیه و آمریکا اسیر مبارزات سیاسی داخلی شود.»

پوتین در بخشی دیگر از این مصاحبه اعلام کرد کشورش آماده تمدید پیمان دوجانبه کاهش تسلیحات راهبردی است، اما سوالاتی را درباره اجرای این پیمان از سوی آمریکا دارد. او گفت: در سال ۲۰۲۱ پیمان استارت جدید منقضی می‌شود و من به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر اطمینان دادم که روسیه آماده تمدید این پیمان است، اما لازم است ابتدا درباره جزئیات آن توافق کنیم.

رئیس جمهور روسیه افزود:  «ما از شرکای آمریکایی خود سوالاتی در این زمینه داریم و گمان می‌کنیم آن‌ها کاملا به این پیمان پایبند نیستند، اما تصمیم‌گیری درباره این مسئله بر عهده کارشناسان است.»

پوتین در پاسخ به سوالی درباره تاثیر نشست هلسینکی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بر روابط دو کشور پاسخ داد: «در اصل معتقدم باید از کارکنان و مشاورانمان تشکر کنیم که طی چند ماه گذشته، و نه فقط در تدارک مقدمات این نشست، با هم همکاری داشتند. منظور من تلاش تمامی آژانس‌هایمان و همکاری آن‌ها در زمینه‌های حساس برای هر دو کشور روسیه و آمریکا است. منظور من عمدتا تلاش‌های ضد تروریسم است. امروز در صحبت با ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اتفاق نظر داشتیم که تروریسم تهدیدی بزرگتر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد. چون اگر خدای نکرده اتفاقی رخ دهد، اگر تروریست‌ها به تسلیحات کشتار جمعی دست یابند، ممکن است پیامد‌های ویرانگری داشته باشد. ارتش ما و آژانس‌های ویژه‌ ما در این عرصه، بخصوص مهم، همکاری می‌کنند.»

او  در ادامه همکاری مسکو و واشنگتن در سوریه را نمونه‌ای از همکاری عملی بر شمرد و گفت: «گرچه تا حدی سوء تفاهماتی، بویژه در چشم‌انداز وسیع‌تر، وجود دارد، این همکاری بین ارتش‌ها و سرویس‌های ویژه ما  جریان دارد.»

انتهای پیام/

مصاحبه پوتین با شبکه فاکس‌نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.