سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار برای ساماندهی وضعیت اشتغال کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب اختصاص اعتبار برای ساماندهی وضعیت اشتغال کشور در بخش‌های مختلف خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اداری بویین زهرا افزود: در تلاشیم تا بخشی از این مبلغ را برای نوسازی صنایع، طرح‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی نیمه تمام و بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و طرح‌های صنایع کوچک؛ حمایت از خوشه‌های صنعتی، احیای بافت‌های فرسوده و جایگزینی خودرو‌های فرسوده هزینه شود.

ربیعی در ادامه از احیا و واگذاری شرکت آپادانا سرام به سرمایه گذاران جدید خبرداد و گفت: این شرکت از واحد‌های صنعتی بزرگ استان قزوین و شهرستان بویین زهرا است که تنها راه نجات آن واگذاری به سرمایه گذاران خارجی است.

وی گفت: بریا واگذاری این شرکت در حال گفتگو با سرمایه گذاران ترک هستیم که در این صورت این توافق، تولید شرکت آپادانا سرام به سه برابر افزایش خواهد یافت.

ربیعی بیان کرد: امروز بیش از هر زمانی به اجماع و کار پیوسته نیاز داریم تا بتوانیم اشتغال و اقتصاد پویا بسازیم.

وی ادامه داد: باید در اولین گام کلینیک خدمات مشاوره با نیرو‌های فنی حرفه‌ای و متخصص ایجاد شود تا واحد‌های تولیدی موفق در شهرستان‌ها راه اندازی و یا احیا شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح ها‌ی کوتاه مدت گفت: درخواست‌های زیادی برای پرداخت وام وجود دارد، اما فقط در کوتاه مدت خانواده‌ها را خوشحال می‌کند و در آینده شغل ایجاد نمی‌کند.

ربیعی بیان کرد: مسئولان نباید به طرح های کوتاه مدت رضایت بدهند چرا که در آینده سودی در آن نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سفر خود به قزوین گفت و افزود: این استان از استعداد‌های بسیار زیادی برخوردار است و ظرفیت بالایی برای توسعه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: درباره موضوع گسترش خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان قزوین، تسریع در عملیات عمرانی جاده‌های شهرستان بویین زهرا و تخصیص قیر روستایی همکاری لازم را خواهیم داشت و در کنار استاندار و مسئولان برای ایمنی سازی جاده بوئین زهرا-دانسفهان و تاکستان تلاش می‌کنیم.

روح الله بابایی صالح نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: این شهرستان مانند یک طفل نوپا است که باید توجه بیشتری به آن شود.

 بابایی صالح افزود: خدمات دولت در ۲۵ ماه گذشته برای گازرسانی به این شهرستان قابل ستایش است و تاکنون از ۱۱۴ روستا ۱۰۰ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده اند.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد از جمعیت این شهرستان روستایی هستند و برای رفع مشکلات باید اعتبارات ویژه تخصیص داده شود.

نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه شهرستان بویین زهرا ۴۰۰ واحد صنعتی دارد، اما هنوز یک مجموعه ورزشی برای جوانان آن و قشر کم درآمد ساخته نشده است.

انتهای پیام/

جلسه شورای اداری بویین زهرا

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.