سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت اولیه تأسیس دانشگاه بین المللی D-8 در همدان

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: موافقت های اولیه برای تأسیس دانشگاه بین المللی "دی هشت" در این دانشگاه اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدی فر، رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان در نشست با دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی (D-8) افزود: اساسنامه این دانشگاه در نشست اخیر سازمان D-8 در ترکیه تصویب شده و پیش بینی می شود این اساسنامه در نشست وزاری خارجه این ۸ کشور به تصویب نهایی برسد.

وی گفت: از مهر امسال پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد و دکتری از طریق دانشگاه بین المللی دی ۸ آغاز می شود.

رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان هم گفت : دانشگاه دی هشت دانشگاهی پژوهش محور خواهد بود و با هدف تبادل استاد و دانشجو شکل می گیرد.

دبیرکل سازمان همکاریهای اقتصادی D-8 هم تاسیس دانشگاه D-8 در دانشگاه بوعلی سینا را، ابتکاری مهم و بازوی علمی برای این سازمان دانست .

 "داتو کوشاری" افزود: گروه اقتصادی D-8 در حوزه اقتصاد، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و گردشگری فعالیت می کند و تسهیل در روند گمرکی و صدور ویزا، از مهم ترین اهداف این سازمان برای کشورهای عضو است .

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D۸) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعهٔ اسلامی: ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

این گروه در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ (۲۵ خرداد ۱۳۷۶) به پیشنهاد نجم‌الدین اربکان رهبر حزب اسلام‌گرای رفاه و نخست وزیر وقت ترکیه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشور‌های عضو تشکیل شد.

انتهای پیام/ د

دانشگاه بین المللی D-8 در همدان تأسیس می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.