سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست بهزیستی استان تهران مطرح کرد؛

بهر‌ه‌مند شدن ۵۷ هزار معتاد از خدمات درمانی مراکز اقامتی بهزیستی در سال گذشته

بیات نژاد از ارائه خدمات درمانی مراکز اقامتی بهزیستی به ۵۷ هزار و ۷۴۰ معتاد در سال گذشته در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش بیات نژاد سرپرست بهزیستی استان تهران در نشست خبری این مجموعه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: ۵۷ هزار و ۷۴۰ معتاد در سال گذشته از خدمات درمانی مراکز اقامتی بهزیستی استفاده کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و 300 نفر از خدمات کاهش آسیب‌ ۱۷ مرکز dic استفاده کردند و ۳ هزار و 500 نفر نیز از خدمات سرپناه شبانه (شلترها) بهره‌مند شدند.

سرپرست بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: ۱۲ دختر مجرد در سال گذشته سرپرستی کودکان بی‌سرپرست بهزیستی را بر عهده گرفتند.

وی یادآور شد: 428 هزار و 850 نفر در سال 96 از خدمات پیشگیری از اعتیاد 133 مرکز پیشگیری بهره‌مند شده‌اند.

بیات‌نژاد در ادامه گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 فرزند در 71 مرکز شبه خانواده دولتی و غیردولتی حضور دارند و سال گذشته به یک هزار و 451 نفر خدمات مداخله در بحران و همچنین به یک هزار و 200 نفر نیز خدمات پایگاه اجتماعی ارائه شده است.

وی افزود: در سال گذشته 3 هزار و 500 کودک کار و خیابان از خدمات حمایتی بهزیستی استان بهره‌مند شدند و 4 هزار دختر و زن در معرض آسیب نیز مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

سرپرست بهزیستی استان تهران اضافه کرد: هم‌اکنون 811 مهدکودک در استان تهران با اخذ مجوز از بهزیستی به ارائه خدمات به کودکان مشغول‌اند و 45 هزار و 700 کودک در مهدکودک‌های مذکور خدمات آموزشی و تربیتی را دریافت می‌کنند.

بیات‌نژاد با اشاره به ارائه یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای سراسر کشور، خاطرنشان کرد: 688 کودک یک وعده غذای گرم در این مهدکودک‌ها دریافت کردند و مورد حمایت بهزیستی بودند.

وی با بیان اینکه 17 هزار نفر از افراد سال گذشته از خدمات کنترل و کاهش طلاق بهره‌مند شدند، افزود: مرکز مشاوره بهزیستی بیش از 211 هزار تماس موفق با خط تلفنی 1480 را به ثبت رسانده است.

سرپرست بهزیستی استان تهران اظهار کرد: 704 هزار و 980 کودک در طرح غربالگری، شنوایی شرکت کردند و بیش از 590 هزار کودک در غربالگری تنبلی چشم حضور داشتند که آمار غربالگری‌های فوق نسبت به سال گذشته با رشد 24 درصد همراه بوده است.

بیات‌نژاد از صدور 2 هزار مجوز فعالیت برای مراکز دولتی و غیر دولتی در سال 96 خبر داد و گفت: تعداد صدور مجوزهای فوق نسبت به سال 95 با رشد 12 درصدی رو به رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 169 هزار و 874 معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، خاطرنشان کرد: 56 هزار معلول جسمی حرکتی، 41 هزار معلول ذهنی (شامل 14 هزار نابینا، 22 هزار و 692 معلول شنوایی)، 9 هزار و 742 نفر بیمار اعصاب و روان و 22 هزار و 179 نفر در حوزه گفتار درمانی تحت پوشش بهزیستی هستند.

سرپرست بهزیستی استان تهران افزود: 5 هزار و 240 نفر در مراکز بهزیستی یارانه بگیر هستند و 2 هزار و 936 نفر نیز هزینه کامل درمان را دریافت می‌کنند و همچنین 358 نفر هزینه خدمات مناسب سازی اخذ می‌کنند.

بیات‌نژاد یادآور شد: 42 مرکز شبانه‌روزی در استان تهران فعالیت دارند و بیش از 7 هزار نفر مددجوی‌ یارانه بگیر هستند و 2 هزار و 841 نفر نیز معلولان مجهول‌الهویه را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.