سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) از زائران در ایام دهه کرامت

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به ویژه برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر رضوی گفت: برای میزبانی ۱۰ هزار خادم از زائران حرم مطهر رضوی تکریم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سیدخلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت:ویژه برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر رضوی برای میزبانی ۱۰ هزار خادم از زائران حرم مطهر رضوی تکریم زائران و مجاوران گرامی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در شب میلاد امام رضا (ع) مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور مردم مشهد و با همراهی خدام آستان قدس رضوی از ساعت 17 در عرصه میدان شهدا آغاز میشود و تا حرم مطهر رضوی ادامه خواهد داشت وطبق سنوات گذشته در روز میلاد امام رضا (ع) در مراسمی در صحن آزادی پرچم و پوشش مضجع شریف حضرت ثامن الحجج (ع) تعویض و در صبح میلاد نیز مراسم نقاره‌زنی در صحن انقلاب انجام خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: در اولین پنجشنبه دهه کرامت با حضور خدمه و خادمیاران مزار شهدای مدفون در بهشت ثامن‌الائمه (ع) با گلاب غبارروبی و شست و شو داده خواهد شد هم چنین در دهه کرامت رضوی توزیع بیش از 500 هزار بسته نبات متبرک بین زائران و مجاوران و ارسال بسته متبرک به هموطنانمان در نقاط مختلف کشور پیش‌بینی شده است.

منبتی حضور در بیمارستان‌ها و عیادت از بیماران با عنوان «سروش مهر» و اجرای طرح «یا معین الضعفا (ع)» برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر برنامه‌های خدام در روز میلاد امام رضا (ع) معرفی کرد و افزود: در طرح «یا ضامن آهو» با پیگیری خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و مسئولان قضایی استان، جمعی از زندانیان جرائم غیرعمد استان خراسان رضوی مشمول لطف امام رضا علیه‌السلام واقع میشوند و طعم شیرین آزادی را خواهند چشید.

وی ادامه داد:حفاظ حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت رضا (ع) در زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور یافته و ضمن اهدای بسته‌های متبرک و نشان حضرت رضا (ع) به نوزادان متولد آن روز، اذان و اقامه در گوش این نوزادان خواهند خواند.

انتهای پیام// ز.‌ی
 

میزبانی ۱۰ هزار خادم از زائران حرم مطهر رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.