سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوربخش مطرح کرد؛

سازمان تأمین اجتماعی شرمنده مستمری بگیران‌ است/ بدون گذاشتن باری بر روی دوش دولت در کنارش ایستاده‌ایم

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان این سازمان ماهیانه ۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان به مستمری بگیران می‌دهد، گفت: این مبلغ کمی است و ما شرمنده مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم امضاء تفاهم نامه بین معاونت علمی و سازمان تأمین اجتماعی که صبح امروز در محل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی 42 نفر را تحت پوشش خود در آورده است، گفت: در حال حاضر 6 میلیون نفر از سازمان تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند البته فعالیت ما به این معنا نیست که تنها مستمری بدهیم بلکه تمامی خدمات مختلف را با یکدیگر انجام می‌دهیم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره تسهیلاتی‌ که این سازمان به مستمری بگیران‌ می‌دهد، گفت: تحت پوشش در آوردن افراد و ارائه خدمات درمانی از جمله تسهیلاتی‌ است که سازمان به مستمری بگیران‌ می‌دهد البته 16 مزیت دیگر هم از جمله غرامت، دستمزد ایام بارداری، هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن و ... در ذیل سازمان وجود دارد که آنها مشمول مستمری بگیران‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی تمام هزینه‌های خود را تأمین می‌کند،‌ اظهار کرد: این سازمان حتی یک ریال هم از درآمد کشور را هزینه فعالیت‌های خود نمی‌کند و بدون آنکه باری بر روی دوش دولت باشیم به عنوان یار او در کشور قرار گرفته‌ایم.

نوربخش درباره هزینه‌ها و درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در سال 97 ماهیانه 6 هزار و 700 میلیارد تومان مصرف هزینه داشتیم که 4 هزار و 700 میلیارد تومان آن در بخش مستمری، هزار و 500 میلیارد تومان هزینه‌های درآمد، 200 میلیارد تومان هزینه‌های یک پارچه سازی اطلاعات و 300 هزار میلیارد هم برای بیکاری مصرف شده است.

کاهش مراجعه به دفاتر شعب بیمه‌ای به کمک استارت‌آپ‌ها

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرایی می‌کند، گفت: نامین اجتماعی بدون آنکه متکی به نفت باشد،‌ اقتصاد مقاومتی را در کشور جاری کرده است و تنها 100 هزار میلیارد تومان از بودجه کل کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به همکاری سازمان تأمین اجتماعی با شرکای تأمین اجتماعی، گفت: برای پیش بردن فعالیت‌های خود نیازمند تعامل با شرکای اجتماعی هستیم و من شهادت می‌دهم در 27 سالی که در این سازمان فعالیت می‌کنم، هیچ یک از کارهای شریکی مانند این دوره نبوده است و اگر فعالیتی در حال انجام گرفتن است، به واسطه اعتماد سازی بوده که در سطح کشور جاری شده است.

نوربخش ادامه داد: به کمک اعتماد سازی و با برنامه ریزی مشخص توانستیم به تجهیز منابع کمک کنیم و در حال حاضر حدود هزار شعبه بیمه‌ای در کشور وجود دارد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره چالش‌های موجود در سازمان تأمین اجتماعی، بیان کرد: به طور میانگین ماهیانه یک میلیون و 700 هزار تومان به مستمری بگیران‌ می‌دهیم که البته این مبلغ کمی برای آنها است و ما شرمنده مردم هستیم اما با همسان سازی در تلاش برای تکمیل خدمات خود هستیم.

وی درباره توسعه فناوری و استارت‌آپ‌ها در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: در سال‌های گذشته حدود‌ا‌ 60 میلیون مراجعه به شعب بانکی داشتیم که در حال حاضر این آمار کاهش پیدا کرده است و مراجعه افراد به شعب بانکی به 20 میلیون نفر رسیده است.

نوربخش یادآور شد: سال 93 برنامه راهبردی تدوین شد و امیدواریم سال 98 که سر رسید این برنامه راهبردی است بتوانیم به اهداف خود برسیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.