سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان بوشهر؛

حساسیت ویژه دستگاه قضا نسبت به رعایت حقوق موقوفات

علی جمادی با تاکید بر احقاق حقوق وقف براساس قوانین و مقررات، ارجاع پرونده‌های راجع به وقف به شعبه خاص و تسریع در رسیدگی این پرونده‌ها، از حساسیت ویژه دستگاه قضا نسبت به رعایت حقوق موقوفات خبر داد.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی جمادی؛ رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات اظهار کرد: وقف از حسنات موکد دینی و در زمره اعمال صالح باقیه بوده و از نظر اخلاقی، بارزترین تجلی روحیه تعاون اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: دستگاه قضایی در جهت خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف از قبیل دعاوی مراجع به وقف، رسیدگی به پرونده‌های دعاوی در محاکم قضایی، احقاق حقوق وقف براساس قوانین و مقررات، ارجاع پرونده‌های راجع به وقف به شعبه خاص، تسریع در رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی و در نهایت حفظ و احیاء موقوفات در استان بوشهر آمادگی دارد.

جمادی از حساسیت ویژه خود و همکاران قضایی نسبت به رعایت حقوق موقوفات خبر داد و گفت: در روند تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی موقوفات اجازه زایل شدن حقوق مربوط به بیت‌المال را به احدی نخواهیم داد.

وی تاکید کرد: برای برخورد با احدی تعارف نداریم همانگونه که تاکنون با زمین‌خواران و متعرضین به بیت‌المال برخورد شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانون در واگذاری املاک موقوفه اعم از تجاری و ... دقت لازم و رعایت مصلحت موقوفه را مورد تأکید قرار داده و بدون شک اگر این مهم به طور دقیق و جدی مد نظر قرار نگیرد، به نیت و هدف واقف به معنای واقعی عمل نخواهد شد.

جمادی یادآور شد: وظیفه ذاتی دستگاه قضایی حفظ حقوق عامه و احقاق حق و اجرای عدالت است و دستگاه قضایی با متجاوزین و افرادی که قصد تعرض یا تجاوز به موقوفات را دارند برخورد جدی قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/

تسریع در روند رسیدگی پرونده‌های وقفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.