سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید محمد پیرزاد

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید محمد پیرزاد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمد پیرزاد یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهید محمد پیرزاد سال 1341 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در مدرسه ای در نزدیکی بیمارستان عارفیان سپری کرد شاگرد خوب و زرنگی بود.
ایشان به امام راحل علاقه شدید داشتند و همیشه گوش به فرمان فرمایشات امام بودند. فعالیت های پشت جبهه زمینه ساز ایشان برای رفتن به جبهه شد فعالیت ایشان در پشت جبهه فعالیت در پایگاه ها و شرکت در تشیع جنازه شهدا و جمع آوری کمک های مردمی به جبهه بود.
ایشان اولین بار آمادگی خود را در سن 18 سالگی برای رفتن به جبهه اعلام کردند و داوطلبانه عازم جبهه ها نبرد حق علیه باطل شدند.ایشان در عملیات دارلک آرپی جی زن بود در این عملیات زخمی می شود و با همان زخمش همرزم شهیدش را به دوش میگیرد و پشت خط می آورد. و خود دوباره برمی گردد و عاقبت در تاریخ 1360/03/18 به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید محمد پیرزاد

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
پس از شهادتم مرا در پیش دوستان شهیدم رحیم زینتی و علی بهبودی و سایر دوستانم دفن کنید و از پدر و مادرم می خواهم که وقتی بر سر قبر من می ایند هیچ وقت گریه نکنند و برای اینکه چشم دشمنان اسلام و منافقین کور شود همیشه بر سر قبرم شادی کنید و عوض گریه کردن خواهش می کنم شاد و خندان باشید. و به برادرم حسین که او را از همه بیشتر دوست دارم وصیت می کنم که چون خیلی زرنگ است وقتی که بزرگ شد اگر توانست راهم را ادامه داده و اسلحه مرا برداشته و با کفار و دشمنان اسلام بجنگد این بود وصیت نامه من.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محمد پیرزاد

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.