سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) مطرح کرد؛

مدارس شبانه‌روزی حفظ گامی مهم در گسترش فرهنگ قرآنی کشور

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی گفت: مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله کل قرآن کریم گامی مهم در جهت گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد مروج کاشانی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی در ویژه برنامه شمیم وحی که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان مقدس رضوی برگزار شد، به آغار فعالیت این مدرسه اشاره کرد و افزود: مدرسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به همت چند تن از طلبه‌های قرآنی فعالیت خود را از سال ۷۵ و از دهستان کوچکی در ۱۷۵ کیلومتری شیراز آغاز کرد.

وی تصریح کرد: این مدرسه بعد از ۲۰ سال فعالیت با ۱۷۸ شعبه و ۱۴ مدرسه شبانه‌روزی حفظ در ۸ استان کشور، ۱۲۰ مهد و پیش‌دبستانی و ۲ حوزه علمیه قرآن محور موفق شد بیش از ۲ هزار حافظ کل قرآن و ۳۰ هزار حافظ جزء قرآن را تربیت کند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی گفت: به همت این مدرسه یک هزار و ۵۰۰ شغل برای حفاظ ایجاد شده است که بیش از یک هزار و ۲۰۰ شغل آن در سمت‌های آموزشی و ۳۰۰ شغل در امور پشتیبانی است.

مروج کاشانی به راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم در مشهد اشاره کرد و افزود: این مدرسه در سال ۱۳۹۴ با همت برخی از طلاب، حافظان کلام الله وحی و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در آستان مقدس امامزاده عبدالله واقع در ۳۵ کیلومتری مشهد راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از ۶۲ حافظ کل و ۴۰۰ حافظ یک تا ۴ جزء در مدرسه شبانه روزی تربیت شدند.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی گفت: امید است این فعالیت‌های هرچند اندک این موسسه مورد رضایت، ولی نعمتمان علی بن موسی الرضا (ع) قرار گیرد و گامی در جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن باشد.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 

بیش از  یک هزار و ۵۰۰ شغل به همت مدرسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) ایجاد شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.