سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت روزانه ۱۵ تا ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به متقاضیان /باید دستاورد‌های نظام را به جامعه معرفی کنیم

استاندار مازندران گفت:روزانه ۱۵ تا ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به متقاضیان واقعی و کاربلد در حال پرداخت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد اسلامی استاندار مازندران در ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ساری از پرداخت تسهیلات به کار آفرینان به عنوان یکی از اقدامات موثر و مهم دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال نام برد و گفت: که روزانه ۱۵ تا ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به متقاضیان واقعی و کاربلد در حال پرداخت است.

وی توضیح داد: این تعداد شغل جدید و پرداخت تسهیلات کارآفرینی به متقاضیان جدای از تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد شغل از طریق دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

استاندار مازندران یکی از دلایل مهم انباشت بیکاری در جامعه را پرداخت تسهیلات اشتغال به افراد فاقد صلاحیت در گذشته برشمرد و گفت: دولت تدبیر و امید تلاش کرده است تا با ایجاد سامانه‌ای خاص و نظارت و کنترل دایمی، تسهیلات را به افراد واجد شرایط و کارآفرین واقعی برساند و بر هزینه شدن این تسهیلات تا ایجاد شغل نظارت دارد.

وی افزود: سامانه‌های مرتبط در حال حاضر به صورت روزانه روند دریافت تسهیلات و انجام کار توسط دریافت کنندگان این نوع تسهیلات را کنترل می‌کنند تا منجر به اشتغال واقعی شود.

وی همچنین کنترل و نظارت بنگاه‌های اقتصادی را از دیگر اقداماتی نام برد که به صورت جدی و ویژه توسط تیم‌های رصد انجام می‌شود.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه دهه فجر امسال، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: با برنامه ریزی‌های منسجم و هماهنگ باید دستاورد‌های نظام را به درستی و خوبی به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: در برهه زمانی فعلی که ابزار‌های اطلاع رسانی متنوع و نقش فضای مجازی بیشتر شده، گاهی شاهد انتشار اخبار و مطالب خلاف واقع هستیم که هدف آن کمرنگ کردن عملکرد نظام است و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه به خوبی نقش ایفا کنند.

اسلامی تاکید کرد: نباید در این بمباران تبلیغاتی و شایعه پراکنی فضای مجازی، مسائل مربوط به کارکرد انقلاب اسلامی مغفول بماند و مردم باید نسبت به آن آگاهی یابند.

وی از اعتماد مردم به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه نظام یاد کرد و ادامه داد: تخریب باور مردم برای از بین بردن این اعتماد از اهداف دشمنان است که با بسیج تمامی امکانات برای تنویر افکار عمومی درباره انقلاب اسلامی و کارکرد‌های آن باید در مقابلش بایستیم.

استاندار مازندران با تاکید بر این که دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام و تضعیف آن هستند، گفت: آنان با تکرار مطالب در خصوص ناکارآمدی نظام به دنبال اثربخشی حرف‌های القایی خود هستند و بهترین پاسخ در مقابل این هجمه نیز تکرار و تبیین کارکرد‌های انقلاب اسلامی است.

اسلامی نقش مردم را در پویایی و ماندگاری نظام و دستاورد‌های آن مهم توصیف کرد و افزود: باید در برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، کارکرد‌ها و اقدامات مردم بیان شود.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به برگزاری جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده ادامه داد: برنامه بایسته و شایسته برای چهلمین سال انقلاب طراحی و اجرا شود چرا که چهل سال ایثار، شهادت، استقامت و افتخار را باید پاس داشت و جشن گرفت.

 

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.