این باند فرودگاه ساری 2 هزار و 600 متر طول داشت که تاکنون بخش زیادی از آن به دلیل موانع پرواز قابل استفاده نبود .
مدیرکل فرودگاههای مازندران از جایگزینی دکل های بلند و رفع مانع پروازی خبر داد و گفت با این کار بیش از یکهزار و 400 متر از مسیر این باند از بلااستفاده بودن خارج شد.
وی توضیح داد : تا پیش از این به دلیل بلندی دکل های برق ، این بخش از باند بدون استفاده مانده بود و به ناچار پروازها از باندهای مقابل انجام می شد.
سعدالله وطن خواه افزود : در عین حال ، در زمان وزش باد نشست و برخاست هواپیما به اجبار باید در جهت باند 34 انجام می شد که مشکلاتی را به همراه داشت و با خطر همراه بود .
وی توضیح داد : از سال 1395 رایزنی برای کاهش ارتفاع دکل ها در کمیسیون مجلس شورای اسلامی مطرح و منجر به برگزاری جلسات متعدد اعضای این کمیسیون ، وزیر نیرو ، مدیرعامل توانیر ، مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و استاندار مازندران شد .
وطن خواه گفت : در این جلسات مقرر شد که وزارت نیرو با پرداخت هزینه 14 تا 15 میلیارد تومانی این دکل های برق را کوتاه کند که این برنامه هم اکنون اجرایی شد و شرکت توانیر با جا به جایی سه دکل 52 متری فرودگاه با 9 دکل 24 متری ، محدودیت 900 متر از این باند پرواز را برطرف کرد .
وی افزود : رفع تمامی موانع پروازی و استفاده کامل از طول باند ، با توجه به گسترده بودن شبکه توزیع برق و هزینههای بسیار بالای جا به جایی ، بسیار دشواری است.
فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری 130 هکتار وسعت دارد .
بر اساس گزارش رسمی فرودگاه های مازندران ، این فرودگاه به جده و عتبات عالیات پرواز بین المللی دارد و پروازهای داخلی آن هم در مسیرهای رفت و برگشت ساری به تهران ، ساری به شیراز ، ساری به عسلویه و ساری و کیش است.
انتهای پیام/ز