سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان؛

در زمینه عمل به قرآن در جامعه کم کاری صورت می‌گیرد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه در زمینه عمل به قرآن در جامعه کم کاری صورت می‌گیرد گفت: اگر بخواهیم جامعه را به حد بالای رشد تعالیم قرآنی برسانیم باید در هر خانواده ایرانی یک حافظ قرآنی داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان  صبح امروز درمراسم اختتامیه ششمین دوره کلاس‌های طرح تربیت حافظان و آئین تجلیل از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت روز دختر از زحمات متولیان ودست اندرکاران برگزارکننده اولین آزمون مشترک حفظ قران کریم استان تقدیر و تشکرکرد.

وی گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان اوقاف مباحث و فعالیت‌های قرآنی در جامعه می‌باشد، اما برای دستگیری و بهره وری بیشتر از علوم قرآنی باید بیش از این تلاش شود.

تدینی با اشاره به فرمایشات خطیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ در کشور افزود: انجام این رسالت به این معناست که در هر خانواده ایرانی بایدیک نفر در امور مربوط به قرآن مرتبط باشد تا بتوانیم حق قرآن را به درستی ادا کنیم.

مدیر کل اوقاف کرمان به تعهدسازمان اوقاف مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ بر طبق تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: درراستای اجرای طرح تربیت حافظان از سال ۹۱ تا کنون کلاس‌های این طرح در استان برگزار شده که طی سال گذشته با همکاری با اداره کل ارشاد بیش از ۸ هزار نفر در آزمون مشترک شرکت داشتند و امسال سهمیه استان در بحث فعالیت‌های قرآنی ۱۲ هزار نفر می‌باشد.

وی برگزاری مسابقات بین المللی توسط سازمان اوقاف را یکی از مهمترین رویداد‌های جهان اسلام برشمرد که هرساله از سطوح شهرستان‌ها شروع و پس از برگزاری رقابت‌ها در مراحل استانی و کشوری به مراحل بین المللی ختم می‌شود و امسال با حضور ۸۴ کشور جهان اسلام این مسابقات برگزارشد و مورد رضایت مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان درآئین اختتامیه توصیه‌های خطیری در جهت حفظ وحدت ویکپارچگی جهان اسلام در عمل به قرآن و مباحث دینی مطرح کردند.

مدیر کل اوقاف کرمان با بیان اینکه متاسفانه در زمینه عمل به قرآن در جامعه کم کاری صورت می‌گیرد به نحوی که برای مسائل تحصیلی و رفاهی فرزندانمان ارزش و اهمیت قائل می‌شویم، اما نسبت به امرآموزش و توجه به قرآن هزینه نداریم تصریح کرد: باید تلاش کنیم نهاد‌های فرهنگی و محافل قرآنی حرف اول در جذب قرآن آموز در کشور را داشته باشند.

وی گفت: نباید تنها نگاه مامعطوف به حفظ و قرائت به قرآن باشد بلکه ملاک عمل در حوزه تدبیر و تفسیر به قرآن باشد که متاسفانه درگیری‌ها و معظلات اجتماعی جامعه امروزی بخش مهم آن ناشی از اهمیت ندادن به این نکته مهم می‌باشد که از آن غافل مانده ایم.

مدیر کل اوقاف کرمان با تاکید بر این نکته که بهترین وسیله برای نجات جامعه قرآن است. تصریح کرد: ما به عنوان یک خدمتگذار در جهت اعتلای رشد فرهنگ و تعالیم قرانی در جامعه باید با همه محافل و جامعه قرآنی در یک مسیر نسبت به آموزش و گسترش این مهم حرکت کنیم تا بتوانیم جامعه ایده ال و مطلوب داشته باشیم.

در پایان این مراسم ازموسسات، ادارات، مربیان برتر و نفرات برتر آزمون حفظ و مفاهیم تخصصی قرآن کریم که اسفند ماه سال گذشته در استان برگزارشد؛ با اهداء لوح سپاس تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: قرآن ، سازمان اوقاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.